Apua
17.12.2017
Moikka! Minulla on poikaystävä ja minun pitäisi vapaa-ajalla olla hänen kanssaan. En tiedä mitä meidän pitäisi tehdä tai missä meidän pitäisi olla. Pitäisikö meidän heti pussata ja halata. Haluan tätä kyllä, mutta entä jos hän ei tykkääkään minusta. Ihastunut

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
22.12.2017
Hei.
Oletan kyllä että poikaystäväsi tykkää sinusta, ei kai hän muuten seurustelisi kanssasi? :)
Poikakaverihan on ensisijaisesti kaveri - joten tehkää yhdessä sellaisia asioita mistä molemmat tykkäätte, ja muuten harrastaisitte muiden kavereiden kanssa. Jos näin alussa on vaikea keksiä tekemistä niin järjestäkää treffit ja katsokaa vaikka leffaa yhdessä (tämän jälkeen voi aina keskustella leffasta jos muuten on vaikea löytää puheenaiheita).
Sinun ei ole pakko pussata tai halata ellet halua, mutta jos haluat niin voit joko kysyä suoraan sopiiko hänelle, tai treffien lopussa ennen kuin menette eri suuntiin voit halata ja pussata (jos tilanne tuntuu oikealta). Uuden poikakaverin pussaaminen ja halaaminen tuntuu aina jännältä, riippumatta iästä, mutta toisaalta siitä ei tarvitse tehdä niin suurta numeroa. Pääasia on että molemmat haluavat saman asian - ja silloin suora kysymys saattaa helpottaa tilannetta. ("Saanko suudella sinua?" "tahtoisin suudella sinua") Silloin kumppani jaa valita ja hänellä on mahdollisuus kieltäytyä jos hän ei jostain syystä tuntisikaan samalla tavalla. Tämän todennäköisyys on kuitenkin pieni :)
Kun olette kerran suudelleet niin seuraava kerta (ja joka kerta tämän jälkeen) tapahtuu luontevammin. Eka kerta on aina jännittävin.
Onnea matkaan! Ihanaa!
Haleja
Tessi