Isäehdokkaita kaksi
02.08.2015
Hei, osaisitko auta minua? Olen tehnyt pari positiivista raskaustestia ja ongelmana on se kun olen 2 eri ihmisen kanssa ollut sängyssä. Viimeisemmät kuukautiset olivat 1.7.15 kierto on n. 28pv.olin poika A kanssa 10-11.7 välisenä yönä ja Herra B kanssa olin 15.7-16.7 välisen yön. Kumpi olisi todennäköisesti lapseni isä? Olen ihan shokissa Koska raskautta Ei ollut suunniteltu elämän tilanne on mitä on. 17tyttö
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
04.08.2015
Hei,
Kiitos viestistäsi. Koska yhdynnät kahden kumppanin kanssa ovat noin lähellä toisiaan, on mahdotonta sanoa varmaksi, kumpi on lapsen isä. Yleensä ovulaatio eli munasolon irtoaminen tapahtuu kuukautiskierron puolivälissä, mutta tämä voi heittää muutamalla päivällä suuntaan tai toiseen. Siittiöt puolestaan voivat elää naisen sisällä useamman vuorokauden. Pelkäänpä, että lapsen isää ei voi sinun tapauksessasi varmuudella selvittää ennen lapsen syntymää. Tästä asiasta sinun kannattaa kuitenkin jutella terveydenhuollon ammattilaisen kanssa.
Ota yhteyttä omaan terveyskeskukseesi nyt saman tien ja kerro tilanteestasi. Heiltä saat ohjausta ja neuvontaa raskauteesi liittyen.
Tsemppiä sinulle!
Maria – Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.