olenko raskaana?
17.08.2016
Olen 16-vuotias ja harrastanut nyt poikaystäväni kanssa seksiä viime viikolla ja pari päivää sitten ilman ehkäisyä (tiedän typerää mutta en tullut tänne tuomittavaksi ja aion pitää huolen ehkäisystä ensi kerralla.) hän ei tullut sisälleni ja pidimme taukoa 5-10 minuuttia kun hän halusi jo uudestaan. poikaystäväni peniksessä taisi olla siemmennestettä kun harrastimme seksiä uudestaan mutta en ole varma ja se tässä pelottaakin! voinko olla raskaana? en pysty hankkimaan raskaustestiä. tyttöespoosta
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
26.08.2016
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi.
Suojaamattomissa yhdynnöissä on aina olemassa raskauden mahdollisuus.
Kysymyksestäsi ei kuitenkaan käy ilmi kuin se, että poikaystäväsi ei tullut sisällesi. Se, mihin siemensyöksy tuli, ei selviä.
Eli nyt ei varmuudella voi sanoa kyllä tai ei. Mikäli poikaystäväsi penis ei missään vaiheessa ole ollut emättimessäsi ei raskauden mahdollisuutta juurikaan ole. Jos taas poikaystäväsi sienennestettä on käsissä tai muuten joutunut/päässyt emättimeesi, raskauden mahdollisuus on kyllä olemassa. Kerrot ettei sinulla ole mahdollisuutta hankkia raskaustestiä. Suosittelen, että kysyt kouluterveydenhoitajalta, onko hänellä pikaraskaustestejä. Toinen vaihtoehto on se, että pyydät joko terveysasemalta tai kouluterveydenhoitajalta lähetteen laboratorioon raskaustestiin. Suosittelen tekemään testin oman mielenrauhasi vuoksi, jos mahdollisuus raskaudelle on olemassa - tai etenkin kun kirjoitat asiaa pelkääväsi.
Jatkossa läheisissä kontakteissa poikaystäväsi kanssa suosittelen käytettäväksi kondomia, joka suojaa niin ei-toivotuilta raskauksilta kuin sukupuolitaudeiltakin. Ehkäisystä huolehtiminen kuuluu molemmille, ei vain toiselle - ja huolehtimalla ehkäisystä osoitetaan kunnioitusta omaa kumppania kohtaan.
Terveisin, Miia, terveydenhoitaja/seksuaalineuvoja - Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.