Toden näkösesti raskaana
31.07.2015
En tiiä oonko mä raskaan vai en?! Auta mua .
Elikkä oon 13 vuotias turusta ja mulla on ollut jo 7 poikaystävää mutta juttunon siis näin että oon suudellu /pussannu huulille mutta en oo ollu sukupuoliyhdynnässä ! Mun menkat on myöhässä 1-2kk joten en tiiä mikä sitte mulla on koska ne on aina ollu säännölliset Sellanesalla

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
03.08.2015
Hei!
Kerrot, että et ole ollut sukupuoliyhdynnässä, joten sinulla ei ole syytä huoleen -silloin et voi olla raskaana, Pussailusta/suutelemisesta ei voi tulla raskaaksi. Jos penis laitetaan emättimeen, voi tulla raskaaksi mikäli ei käytä ehkäisyä. On myös hyvä tietää, että vain kondomi suojaa sekä sukupuolitaudeilta että raskaudelta.
Kuukautistesi epäsäännöllisyys johtuu nyt todennäköisesti jostain muusta, ehkäpä siitä että olet huolestunut. Keho reagoi hyvin herkästi sellaisiin asioihin. Uskoisin, että kuukautisesi alkavat pian. Jos nyt sattuisi, että ne viipyvät pidemmän aikaa, voit hyvin  jutella asiasta vaikkapa äitisi kanssa tai käydä koulutreveydenhoitajalla. Mutta voihan olla, että kuukautisesi ovat jo tähän mennessä alkaneet.
Ystävällisesti, nuorisotiedottaja Jenny