Kyselen
22.06.2016
Hei! Eihän ole mahdollista että tyttö tulee raskaaksi jos poika laukee tytön rinnoille/mahalle joko niin että hän makaa selällään tai sitten on polvillaan? Eikö hänen sukupuolielin ole kuitenkin niin haarojen välissä ja syvällä että ei ole mahdollista että siemennestettä olisi "tihkunut" pisara emättimen päälle ja siitä tulisi raskaaksi, kun siemennestettä ei ole kuitenkaan työnetty sisälle esim. Sormilla eikä edes lauettu emättimen päällä ja on pidetty huolta ettei pisaraakaan menisi emättimen päälle?
Entä jos penis hipaisisi vähän emätintä, mutta ei mene sisälle tai hiero sitä? Eikä poika ole lauennut että spermaa olisi peniksessä, korkeintaan kiihottumisessa on voinut tulla peniksen päähän pari tippaa. ?

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
23.06.2016
Heippa.
Ei ole mahdollista että tyttö tulee raskaaksi ellei siemennestettä pääse sukupuolielimen sisälle. Eli jos poika laukeaa tytön päälle, siitä ei voi tulla raskaaksi. Ja vaikka pisara, tai penis osuisi emättimen suulle (mutta ei sisälle) niin siitä ei voi tulla raskaaksi.
Välillä kun kuuntelee ihmisten puheita on helppoa saada käsityksen että raskaaksi voi tulla melkeinpä mistä tahansa ja että se olisi helppoa - yleensä tämä ei kuitenkaan pidä paikkansa. Tietenkin vahinkoja sattuu, jolloin ihmiset tulevat raskaaksi "vahingossa", mutta yleensä kyse on kuitenkin enemmän siitä että on jättänyt (enemmän tai vähemmän tahallaan) ehkäisyt käyttämättä - ja silloinhan ei ole kyse mistään ylläri-vahinko-raskaudesta vaan möhlimisestä.
Joten älä stressaa. Käyttäkää ehkäisyä kun olet hänen sisällä, mutta jos olet koko ajan ulkopuolella niin raskautta ei tarvitse pelätä.
Hyvää juhannusta!
Tessi