Ihastus
07.11.2015
Moi. Elikkä oon ihastunu mun luokkalaiseen tyttöön ja oon jutellu sille ja hymyilly, mutta sit kerroin siitä mun kaverille joka möläytti sen sillai et kyseinen tyttö kuuli. Niin nyt tyttö on vähentäny juttelua vierastaa mun läheisyyttä niin mitä voin enään tehä? Ahdistunut
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
10.11.2015
Moikka!
Kiitos kysymyksestäsi.
Ihastumisen tunne on aika mukava. Sitä jännittää, miten uskaltaisi lähestyä toista ja mitä sanoisi. Samalla kovasti jännittää, mitä ihastus ajattelee. Jännittäminen siis liittyy ihastumiseen, eikä sen tunteen kannata antaa estää tutustumasta toiseen. On siis ihan normaalia, ettei keksi, mitä sanoa ihastukselle tai miten lähestyä ihastusta.
Olet siis kertonut kaverillesi ihastuksesta ja kaverisi on möläyttänyt asiasta ihastuksesi kuullen. Sinusta tuntuu, että ihastuksesi nyt jollakin tavalla välttelee sinua.
Mitä jos alat lähestyä ihastustasi niin sanotussa kaverimielessä? Tutustu rauhassa ihastukseesi ja ole rento, positiivinen ja itsevarma. Jos hän pitää sinusta, huomaat sen kyllä. Teillä saattaa olla paljonkin yhteisiä kiinnostuksen aiheita. Voit jutella ihastuksesi kanssa vaikka tulevasta viikonlopusta, elokuvista, musiikista tai koulusta. Kerro ihastumisestasi vasta sitten, kun olet itse valmis siihen, sinulla ei ole mitään syytä kiirehtiä sen asian suhteen. Aina ihastuminen kuitenkaan ei ole molemminpuolista, mutta siitä ei tule masentua.
Voit mennä kaverisi kanssa juttelemaan ihastuksellesi, kun hän on isommassa porukassa. Jos pääsisit tutustumaan ihastukseesi ensin isommassa porukassa, voisi olla helpompaa jutella sitten jonkun ajan päästä kaksin. Joskus kavereita voi käyttää sanansaattajina, mutta paremman vaikutuksen antaa tekemällä aloitteen ihan itse.
Tsemppiä!
Jutta - Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.