Hyväily ilman orgasmia
19.05.2023
Hei. Me kokeillaan tyttöystäväni kanssa sellaista että hän runkkaa minut orgasmin rajalle mutta lopettaa sitten. Tätä toistetaan monta kertaa päivässä usean päivän ajan. Olen kuullut että kiveksiä voi alkaa jotenkin sattumaan. Onko se haitallista vai kannattaako tätä jatkaa ? Tuomo
Malin W N

Kätilö ja seksuaalineuvoja Malin Vastaa
22.05.2023
Hei,
Taidat viitata käsitteeseen ”blue balls”, yritän selventää sinulle mitä sillä tarkoitetaan.
Fyysisesti tämä tarkoittaa sitä, että kun kiihotut seksuaalisessa mielessä ja sukuelimesi täyttyy - eli sukuelimen rauhaset, paisuvaiset ja peniksen muu kudos täyttyy suurella määrällä verta, saa se aikaan erektion. Sukuelimen rauhaset täyttyvät myös nesteestä, jonka tarkoituksena on täydentää siemenneste eli sperma. Tämä lisää painetta jo täyttyneeseen kudokseen, jonka takia voit kokea outoa särkyä tai paineen tunnetta kiveksissä. Se ei ole millään tavalla vaarallista, mutta voi tuntua epämukavalta. Siemensyöksyn seurauksena paineen tunne kiveksissä yleensä helpottaa, kun peniksen rauhaset ja kudokset osittain tyhjentyvät.
Vastatakseni kysymykseesi; kuvailemasi toiminta ei ole lainkaan vaarallista. Ei kuitenkaan ole tavatonta, että siemensyöksyn pois jäämisen aiheuttama epämukava tunne voi tuntua vaaralliselta, vaikkei se sitä olekaan. Joten jos nautitte siitä mitä teette, jatkakaa samaan malliin!
Halit, Malin
(Ruotsista suomeksi vastauksen on kääntänyt nuorisotiedottaja Lila Käki)