Eroa kahden naisen alapäässä
22.06.2025
Olen ollut kahden tytön kanssa yhdynnässä, ja yllättynyt, kuinka paljon eroa on ollut siinä, miltä se tuntuu. Ensimmäisen kanssa se ei ollut mitään kauhean ihmeellistä. Tuntui vaan lievästi hyvälle. Nykyisen tyttöystävän kanssa yhdynnät ovat aivan mahtavia. Hänen pillu tuntuu niin samettisen pehmeältä ja mukautuu täydellisesti penistäni vasten, että mikään asia ei ole tuntunut aikaisemmin niin hyvältä. Onko tyypillistä, että naisten alapäissä olisi suuriakin eroja miltä se peniksessä tuntuu, vai löytyykö asialle konkreettista selitystä lainkaan?
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
23.06.2025
Moikka ja kiitos yhteydenotostasi!
Alapäitä on yhtä paljon erilaisia kuin on ihmisiäkin – jokainen on uniikki. Pimppejä on kaiken näköisiä, kokoisia, värisiä ja tuntuisia; esimerkiksi häpyhuulet voivat olla miltei huomaamattomat, pulleat, ohuet, ryppyiset, kookkaammat yms. Pimpit voivat olla karvaisia tai karvattomia, lävistettyjä, oikein kosteita tai vähemmän kosteita. Pimpit voivat olla puristavia, tiukkoja, väljempiä tai pehmeämpiä – kaikki ovat ainutlaatuisia, kunnioitettavia, arvokkaita ja ansaitsevat hyvää kohtelua!
Seksi kahden ihmisen välillä on vuorovaikutusta, johon vaikuttaa moni asia. Kerrot, että ensimmäinen yhdyntä tuntui vain lievästi hyvältä, mutta ei kovinkaan ihmeelliseltä. Vertaat ensimmäistä yhdyntää tyttöystäväsi kanssa harrastamaasi seksiin, joka tuntuu sinusta taivaalliselta.
Hyvin harvoin ensimmäinen kerta on kenenkään mielestä fyysisesti nautinnollisin, sillä useimpia tilanne jännittää, tuntuu uudelta ja seksiä ikään kuin harjoitellaan. Parisuhteessa puolestaan tunneside on yleensä voimakas, joka varmasti vaikuttaa nautinnon kokemiseen.
Voi myös olla, että olette tyttöystäväsi kanssa myös hyvin fyysisesti yhteensopivat ja hyvä niin! Asiaan vaikuttaa paljon myös kiihottumisaste; onko nainen kiihottunut, pystyykö hän rentoutumaan kanssasi, jolloin hänen lantionpohjalihaksistonsakin pysyy helpommin rentona, missä vaiheessa hänen kuukautiskiertonsa on ja niin edelleen. Myös moni muu asia vaikuttaa, esim. ikä, lihaksiston kunto, yleinen terveydentila ja niin edelleen.
Seksi on kuitenkin paljon muutakin ja monen asian summa! Olen kuitenkin iloinen puolestasi, että koet seksielämän parisuhteessasi tyydyttäväksi!
Hyvää kesää,
t. Stinke