Kysymyksiä riisumisesta
04.04.2024
Millä tavalla pojan olisi luonnollisinta aloittaa tytön vartaloon tutustuminen? Tarkoitan sitä hetkeä, kun aletaan riisuutua. Sehän on varmasti jännä hetki. Joko ennen riisuumista kannattaisi koskettaa kehoa joka puolelta? Seurataanko yleensä koko ajan, miten toinen reagoi kosketukseen? Olen monesti miettinyt alusvaatteiden riisuumista. Olisi varmaan superkuumaa, kun malttaisi riisua pikkuhousut mahdollismman hitaasti. entä jos en siinä tilanteessa malta? Omissa haaveissani mustien stringien näkeminen kauniin ja pyöreäpeppuisen tytön jalassa on niin kiihottava ajatus, että entä jos saan siemensyöksyn jo ennen kuin ehdin riisua niitä stringejä?
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
20.04.2024
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Toisen vartaloon tutustuminen seksuaalisesti, toisen vartalon riisuminen tai toisen edessä riisuutuminen ovat hyvin intiimejä hetkiä. Hetket eivät kuitenkaan ole joka kerta samanlaisia keskenään. Ei ole tiettyä manuaalia eli ohjekirjaa, joka sopisi kaikkiin ihmisiin. Usein tilanteet kannattelevat itse itseään: toisin sanoen tilanne vie eteenpäin kuin huomaamatta. Joskus voi olla niitä hetkiä, jolloin hitaus määrittää aistikkaan hetken. Joskus hetki voi ollakin sitä, että kumpikin kompuroi yrittäessään kiskoa omia sukkiaan jalasta.
Ainoa, minkä tulee joka kerta hetkestä riippumatta olla sama joka tilanteessa, on suostumuksellisuus. Molempien tulee haluta olla mukana käsillä olevassa tilanteessa. Kuvaamasi kaltaisissa tilanteissa usein keskitytään hyvin paljon sanattomaan kommunikaatioon, eli viestintä tapahtuu usein kehon liikkeiden, ilmeiden, äännähdysten tms. kautta. On siis tärkeää herkistyä toisen sanattomalle viestinnälle ja seurata toisen reagointeja kosketukseen. Näin toimitaan usein etenkin silloin, kun kumppani on tuttu.
Toisen vartaloon tutustumisessa myös sanallinen viestintä on sallittua ja toivottua. Pyydä toista osapuolta kertomaan mistä hän pitää, mistä hän syttyy, millainen kosketus rauhoittaa, millainen kiihottaa. Myös ennen intiimejä hetkiä voit hyvin ottaa puheeksi omat pelkosi ennenaikaisesta siemensyöksystä. Usein jo pelon mainitseminen ääneen vie pelolta pahimman terän. Toisaalta mikäli niin kävisikin, osaa toinen toivottavasti suhtautua tapahtuneeseen oikein eli siten, että et pahoita turhaan mieltäsi tai ala häpeillä. Ennenaikaisen siemensyöksyn voi moni ottaa jopa kohteliasuutena! Seksi ei ole suorite ja ennen aikaisia siemensyöksyjä tapahtuu. Sellaisen jälkeen voi nautintoa jatkaa toisin tavoin, kunnes uusi siemensyöksy on mahdollisesti ajankohtainen.
Mikäli sinulla on erityisiä mieltymyksiä, kuten mustat string-malliset alushousut, voit seksuaalisessa suhteessa ollessasi jakaa haaveen seksikumppanillesi siitä, että haluaisit nähdä hänet sellaisissa. Mikäli se tuntuu hänestä toteutettavissa olevalta eikä epämiellyttävältä, voi hän halutessaan niin tehdä. Muussa tapauksessa voit jatkaa asiasta haaveilua, se on täysin ok.
Hyvää kevättä,
Terkuin Stinke