ryhmäseksi
15.06.2018
Haluaisin tietää vähän ryhmäseksistä. Miksi ihmiset harrastavat sitä? Onko se kovin yleistä? Kuinka suurella porukalla sitä voi harrastaa? Mitä riskejä siihen liittyy? Mitä kaikkea siinä voi tehdä? Eikö ole uhkarohkeaa, jos yksi nainen on vaikka viiden miehen kanssa yhtä aikaa?

Kätilö ja seksuaalineuvoja Kristiina Vastaa
21.06.2018
Hei
Ryhmäseksi voi olla ihmisen seksuaalisen mielenkiinnon kohde samalla tavalla kuin mikä tahansa muukin seksiin liittyvä asia. Ryhmäseksiä voi olla harrastamassa niin moni ihminen kun mukanaolevat itse tahtovat. En tiedä, mutta luusin että kuitenkin yleisempää on pieni kuin suuri porukka. Ryhmäseksissä voidaan tehdä samoja asioita kuin kaksistaankin tai mitä vaan mukanaolevat yhdessä sopivat. Porukkaan voi kuulua pelkkiä naisia, pelkkiä miehiä tai molempia yhtäpaljon tai eri määrä.
Aina on turvallisempaa, jos henkilöt tuntevat toisensa mutta joillekin on kiihottavaa olla vieraiden kanssa. Riskejä tietenkin aina näissä on ja siksi on hyvä sopia säännöistä ja rajoista etukäteen. Ehkäisystä on huolehdittava ja siitä että jokainen on terve eikä tartuja sukupuolitauteja muihin.
Kristiina