Rakastumis ongelma
30.06.2016
Heippa! Mulls on nyt kevästä asti ollu yksi aika iso asia mielenpäällä. Mie menin yhden tutun/kaverin kanssa baariin, ja juotiin ja tandsittiin. Sitten yhtäkkiä suudeltiin ja oltiin lähisiä, mitään muuta ei kummiskaan tapahtunu. Seuraavana päivänä kun jutteltiin asiasta niin tuli ilmo että tällä henkilöllä oli jo vähän aikaa ollu tuntita mua kohtaan, ja mullakin oli tuntita häntä kohtaan. No, ei siinä mitään me ollaan nyt tapailtu siitä asti vähäsen. "Ongelma" on vaan siinä että tämä henkilö on mua 21v vanhempi.
Ikäero ei kumpaakaan häiritse eikä me muita mietitä.
No koska me ei vielä olla yhdessä jne. Niin minä lähdin kahden muun kaverin luo viettään viikkonloppua ja käytiin sitten vielä baari kierroksella. No, tämä henkilö on ollu mun kaveri jo puolitoista vuotta ja olen aina välillä tuntenu vetoa häntä kohtaan. Tässäkin tapauksessa on sellanen juttu että henkilö on mua 7v vanhempi.
Onko mulla joku ongelma kun ihastun/rakastun vanhempiin vaan?
Mistä minä tiedän että onko nämä ihastuksia vaan vai onko tässä jotain perääkin? mitätehrä
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
04.07.2016
Hei,
kiitos kysymyksestäsi! Pohdiskelet, onko sinulla jokin ongelma kun ihastut itseäsi vanhempiin henkilöihin. Toisaalta kerrot, ettei ikäero kuitenkaan teitä kumpaakaan häiritse. Tärkeintä onkin se, että itse on tyytyväinen omiin valintoihinsa kumppanin suhteen.
Aikuisilla ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä ja toiveita kumppanin suhteen. Toinen tykkää samanikäisistä, toinen taas vanhemmasta tai nuoremmasta. Jollekin taas ikäerolla ei ole mitään merkitystä. Ihmissuhteiden muodostamisessa tärkeintä lieneekin se jakaako esimerkiksi samanlaisen arvomaailman ja tulevaisuudenhaaveet, onko samanlaisessa elämäntilanteessa ja niin edelleen.
Pohdiskelet myös onko kyseessä pelkkä ihastuminen vai jotain enemmänkin. Se on sellainen asia, jonka jokainen tuntee ja erottaa parhaiten itse. Usein voi mennä aikaakin ennenkuin saa selvitettyä itselleen sen, mitä omalla kohdalla merkitsee rakkaus ja mitä taas ihastuminen. Pitkässä parisuhteessa olevat ovat usein sitä mieltä, että rakastamisella tarkoitetaan jotain muuta kuin pelkkää ihastumista, hullaantumista tai rakastumista. Jokainen ihastuminen laantuu ajan myötä ja suurimmat tunnekuohut tasoittuvat. Ehkä voisikin ajatella niin, että rakkaus on jotain sellaista, mikä saa pariskunnan pysymään yhdessä vielä senkin jälkeen kun ihastumisen ja rakastumisen huuma on mennyt ohi.
Mielestäni voit rauhassa antaa itsesi kuulostella ja tunnustella omia tuntemuksiasi naisten suhteen. Usein tunteet selkiytyvät kun tutustuu toiseen paremmin. Se on kuitenkin hyvä muistaa, että kun tapailee ihmisiä myös toisella osapuolella voi olla tunteita pelissä. Siksi olisikin hyvä jutella toisen osapuolen kanssa siitä, missä vaiheessa suhteessa ollaan menossa. Eli onko kyse ystävyydestä, tapailusta, seurustelusta tms. Jos esimerkiksi et ole valmis sitoutumaan vaan haluat deittailla muitakin naisia, on se hyvä kertoa toiselle osapuolelle, jotta asia ei tule hänelle yllätyksenä.
Aurinkoista kesää!
Terveisin, Suvi - Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.