Esileikki vie aikaa
21.12.2022
Hei. Tyttöystävä kaipaa tosi pitkää esileikkiä ennen kuin kokee olevansa valmis yhdyntään. Se rajoittaa mahdollisuuksia harrastaa seksiä, koska aikaa tarvitaan ainakin tunti. Itse haluaisin vaikka joka ilta, mutta ei meillä riitä aikaa kuin kerran viikossa. Miten voisin työstää ajatuksiani, että tämän useammin ei voi seksiä olla? Ymmärrän tyttöystävääni, eikä meillä ole riitoja, mutta myönnän kärsiväni tilanteesta.
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
28.12.2022
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Kerroit tyttöystäväsi tarvitsevan aikaa kiihottumiselleen, että hänen kehonsa ja mielensä ovat valmiit yhdyntään. Tämä on täysin normaalia! Normaalia on myös se, että halut eivät aina kohtaa ja vaikka kohtaisivatkin, arki saattaa olla niin hektistä, että halujen eriparisuus,- tai tahtisuus aiheuttavat sen, että aikaresurssit eivät aina riitä sänkypuuhiin.
On hienoa, että ymmärrät tyttöystävääsi ja annat hänelle aikaa kiihottua painostamatta häntä. Mikäli itse kuitenkin koet kärsiväsi aiheesta, niin oletko keskustellut hänen kanssaan aiheesta? Oletko ehdottanut, että jonakin iltana tyttöystäväsi voisi ehkä hellitellä sinua esimerkiksi käsin?
Oletko jämähtänyt ajatukseen siitä, että ainoastaan yhdyntä on ainoaa ns. oikeaa seksiä? Yhdyntä on vain yksi tapa tai muoto harrastaa seksiä. Jos yhdyntään ei ole aikaan niin voisitte yhdessä miettiä erilaisia tapoja molempia tyydyttävään seksielämään. Tässä tärkeää on sekä kommunikaatio että itsereflektio: mitä seksielämältäni kaipaan ja onko yhdynnän tarpeeni sittenkin esimerkiksi tarve saada läheisyyttä vai ainoastaan puhdas tarve purkaa paineita?
Mikäli yhdyntä on enemmänkin tarvetta olla lähellä, voitte keksiä muita hellimisen ja läheisyyden tapoja. Mikäli sinun tarpeesi on enemmänkin fyysinen, voitte miettiä yhdessä voisiko aika riittää kuitenkin muunkaltaiseen tyydyttämiseen, esimerkiksi käsillä, suulla tai muilla seksivälineillä. On hyvä muistaa, että myös parisuhteessa voi ja saa myös masturboida. Se on aina vaihtoehto, mikäli halut ja tarpeet eivät kohtaa.
Toivottavasti löydätte molemmille sopivan keskitien!
Terv. Stinke