Lisää itsevarmuutta
19.12.2022
Hei! Miten saisin takaapäin asennossa lisää itsevarmuutta? Mua jotenkin häiritsee se että jätkä näkee mun molemmat reijät.. Lisäks en oikeen tiedä mitä tehdä panon aikana. Soile
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
28.12.2022
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Et varmasti ole ainoa, jota askarruttaa edellä mainitsemasi asia siitä, kuinka mies takaapäin asennossa tulee nähneeksi sinut täysin alasti ja avoinna. Tämänkaltaiset takaapäin toteutettavat seksiasennot saattavatkin tuntua epämiellyttäviltä juuri sen vuoksi, että naisen asento on hyvin avoin ja toisaalta katsekontakti ja sen avulla intiimiyden hakeminen miehen kanssa voi olla hankalaa. Jotkut naiset (ja miksei osa miehistäkin) puolestaan kokevat kys. asennon alisteiseksi.
Onkin hyvä muistaa, että seksissä ei tarvitse tehdä mitään, mikä tuntuu itsestä pahalta tai liian jännittävältä.
Haluan kuitenkin muistuttaa, että vaikka tunteesi onkin täysin normaali, ei huolellesi tai tunteellesi tarvitse olla mitään syytä. Mikäli kaksi ihmistä harrastavat yhteisestä sopimuksesta seksiä ja asennoksi valikoituu takaapäin toteutettava asento, olen melko varma, että poika/mies keskittyy kovasti vain omaan nautintoonsa sekä estetiikan eli naisen vartalon ihannoimiseen. Takaapäin toteutettuna asento on yksi usean miehen lempiasennoista juuri siksi, että he pitävät alastoman naisen katsomisesta. Mikäli mies harrastaa naisen kanssa seksiä, pitää hän mitä luultavimmin näkemästään: hänhän on seksikumppaninsa omalta osaltaan valinnut!
Et eritellyt erikseen miksi sinua jännittää ajatus siitä, että mies näkisi molemmat reikäsi? Joskus joitakin ihmisiä mietityttää asia puhtauden kannalta. Mikäli tämä on syynä, voit ottaa tavaksi peseytyä aina hyvin ennen yhdyntää. Tärkeää on myös huomioida tunnelma ennen kuin seksiin ryhdytään: on tärkeää, että koet olosi turvalliseksi, hyväksi ja hyväksytyksi sellaisena kuin olet. Niin kuin ihmisillä on nenät, kuuluvat myös kyseiset reijät naisten anatomiaan. Ja niin kuin nenät, ovat nekin erilaiset ja uniikit niin kuin kaikilla ja varmasti sopivat kantajansa vartaloon.
Voit ottaa asian puheeksi myös seksikumppanisi kanssa. Voit aivan hyvin kertoa siitä, mikä sinua jännittää. Avoimuus ja rehellinen kommunikaatio toimivat usein lääkkeenä! Voit myös kertoa kumppanillesi millaiset asiat saavat sinut rentoutumaan ja tuntemaan itsesi hyväksi; kaipaatko kumppaniltasi kehuja seksin aikana, ihailevia sanoja tai hyväksyviä lauseita? Kun luottamuksesi kumppaniasi sekä omaa kehoasi kohtaan kasvavat, uskallat heittäytyä uskaliaammin myös pedissä siten, että pystyt keskittymään esimerkiksi nautintoosi oman kehosi sijaan.
Kerroit myös, että et tiedä mitä tekisit panon aikana? Sinun ei sinänsä tarvitse tehdä mitään muuta kuin olla läsnä. En suosittele sinua esittämään yhtään mitään. Sinun ei tarvitse voihkia voihkimisen takia, tehdä sirkusakrobaattisia temppuja vain temppuilun vuoksi tai yliyrittää mitään. Kehotan sinua rentoutumaan aktiivisesti sekä kokeilemaan yksin sekä yhdessä asioita joista sinä nautit. Seksiaktin aikana voit tietenkin aina koskea eri tavoin itseäsi tai toista, liikuttaa lantiotasi tai liikkua kuinka itsestäsi sekä toisesta parhaalta tuntuu. Ihmisellä on kehossaan monia herkkiä eli erogeenisia alueita, joita voi koskea seksin aikana. Mikäli sinulla on neuvoton olo etkä tiedä mitä sinun ”kuuluisi” tehdä, voit aina myös keskustella kumppanisi kanssa mistä hän mahdollisesti voisi pitää ja voitte kokeilla erilaisia asioita, kunnes löydät oman juttusi.
Yst.terv. Stinke