Terveysturvallisuudesta huolehtiminen
25.10.2021
Onko terveysturvallista, jos tyttöystävä antaisi heti anaaliseksin jälkeen suuseksiä pesemättömälle penikselle? Se olisi hurjan kiihottavaa. Tyttöystävälle se olisi myös ok. Hän on sanonut, että omia makujaan hän siinä maistaisi. Tiedämme molemmat, että penikseen jäisi kakan hajua ja makua, ehkä vähän jopa oikeaa kakkaa. Olisiko tämän toteuttaminen mielestänne ok, vai onko se vaarallista? Kertokaa, jos tiedätte mitä riskejä siinä voisi olla?

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
29.10.2021
Hei,
Riippumatta siitä käytetäänkö sormia, seksilelua vai penistä – tulee AINA pestä/peseytyä peräaukossa käynnin jälkeen, ennen kuin sitä käytetään emättimessä tai suussa.
Peräsuolessa on useimmiten jäämiä ulosteesta ja vaikka niitä ei näkisi, siellä on bakteereja, jotka voivat aiheuttaa infektioita, jos ne joutuvat suuhun tai emättimeen. Peräsuolen bakteerit ovat samoja bakteereja, jotka aiheuttavat mm. ruokamyrkytyksen. Pahimmassa tapauksessa pesemättömän peniksen siirtäminen suoraan peräsuolesta suuhun voi aiheuttaa oksentelua ja voimakasta veristä ripulia.
Joten vastaukseni on EI. Se ei ole okei ja sitä tulee välttää. Anaaliseksin jälkeen penis tulee pestä huolellisesti saippualla ja vedellä ennen, kun voi siirtyä suuseksiin.
Terveisin, Tessi