Tuplayhdyntä
26.12.2022
Kertoisitteko naisen näkökulmasta millaista on, kun kaksi miestä on yhdynnässä naisen kanssa yhtä aikaa. Mietin ennen kaikkea kuinka nainen voi ottaa kaksi penistä sisäänsä samalla kertaa. Vaatiiko erityisvalmistautumista, ja onko edes mahdollista kaikkien kohdalla? Onko valtava ero normaaliin anaaliyhdyntään verrattuna, jos on pyllyn lisäksi toinen penis vaginassa?
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
29.12.2022
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
On melko tavallinen fantasia haaveilla kimppatyylisestä seksistä, jossa kaksi tai useampi miestä yhtyy naiseen. Osittain tämä on pornoteollisuudesta johtuvaa sillä porno on tehokkaasti tuonut tuplapenetraation ihmisten makuuhuoneisiin. Tällaisesta haaveilusta sekä fantasioimisessa ei ole mitään pahaa! On kuitenkin otettava huomioon, että kuvitelmat harvoin vastaavat todellisuutta. Onkin hyvä ottaa asioista selvää ennen suin päin toteuttamista.
Kun kaksi miestä ovat yhdynnässä naisen kanssa samanaikaisesti, tarkoittaa tämä yleensä sitä, että toinen miehistä työntää peniksen naisen pimppiin ja toinen työntää peniksensä naisen peppuun. Tämä vaatii erityistä valmistautumista siten, että etenkin naisen on oltava hyvin kiihottunut ja valmis ottamaan molemmat penikset sisäänsä. On myös tärkeää muistaa, että valta on aina sillä henkilöllä, jonka peppuun yhdytään. Nainen siis määrää tahdin, jossa voidaan edetä.
Toisekseen tuplapenetraation ei tulisi milloinkaan olla ensimmäinen kokemus anaaliseksistä sille henkilölle, johon penetroidutaan, mutta ei myöskään sille henkilölle, joka yhtyy. Tuplapenetraatiossa (kuten muussakin seksissä) on luottamus tärkeässä asiassa. Ennen penetraatiota on myös hyvä keskustella ehkäisystä sekä sen käyttämisestä jo etukäteen. Myös anaaliyhdynnässä on tärkeää käyttää kondomia sukupuolitautien leviämisen ehkäisemiseksi. Ennen tuplapenetraatiota voi naisen olla hyvä tehdä suolihuuhtelu joko käsisuihkulla tai apteekista saatavilla välineillä.
Mikäli tuplapenetraatiossa on mukana esimerkiksi yksi pariskunta sekä suhteen ulkopuolinen mies, on hyvä valmistautua kokemukseen henkisesti jo etukäteen. Tilanne voi tuoda yllättäen paljon erilaisiakin tunteita, kuten mustasukkaisuutta tai epävarmuutta, ihastusta tai muuta. On hyvä, että tunteista keskustellaan avoimesti jo etukäteen. Mikäli seksissä on ulkopuolinen henkilö, on hänenkin tunteet osattava ottaa huomioon. On tärkeää että kaikille on suhteen ja tilanteen dynamiikka selvillä jo etukäteen.
Itse tuplapenetraatio voi olla haastavampaa kuin tavallinen yhdyntä ja on hyvä varautua alun sähläykseen: ensin täytyy löytää kaikille sopiva asento. Tämä ei ole niin helppoa kuin ns. tavallisessa yhdynnässä. Kaikkien yksilölliset rakenteelliset ja esimerkiksi notkeuserot voivat vaikeuttaa hyvän asennon hakemista. Sitten täytyy löytää yhteinen liikkumisen rytmi. Se puolestaan vaatii paljon kommunikaatiota.
On mahdotonta vastata naisten puolesta siihen, kuinka he tuplapenetraation kokevat. Joillekin tuplapenetraatio varmasti sopii ja tuntuu mukavalta ja jotkut naiset kokevat silloin olevansa erityisen ”täysinäisiä”. Osatekijä saattaa varmasti naisille tulla henkiseltäkin puolelta; ehkä he kokevat olonsa erityisen halutuksi kahden miehen kanssa. Joillekin toisille puolestaan asia ei tulisi edes kysymykseenkään. Tuplapenetraatiossa, kuten muussakin seksissä, tärkeintä on että kaikki nauttivat ja haluavat olla osana tilannetta.
Terv. Stinke