Apua
11.08.2023
Olenko raskaana? Mun menkat on ollu vuoden ajan sellaset hyvin epäsäännölliset, ne ennen alko 18 päivä ja nyt ne alkaa 1-8 päivä. Oon kolme kertaa ollu yhdynnässä mutta aina kortsu ja ei oo menny rikki.
Nyt 10 päivä eikä menkkoja kuulu. Välillä todella kovasyi sattuu alavatsaan mutta muuta ei ole. 15v tyttö
Malin W N

Kätilö ja seksuaalineuvoja Malin Vastaa
11.08.2023
Hei,
Kuulostaa siltä, että kuukautisesi ovat vain erittäin epäsäännölliset. Se, että kuukautiset ovat epäsäännölliset on täysin normaalia, varsinkin nuorempana. Kuukautiset voivat toki olla epäsäännölliset myös myöhemmällä iällä, mutta tavallisesti ne ovat epäsäännölliset juuri silloin kun on nuorempi.
Jos olet suojautunut raskaudelta kondomin avulla, joka ei ole mennyt rikki, voit pysyä rauhallisena. Mikäli asia kuitenkin huolestuttaa sinua, voit aina ostaa raskaustestin, jonka avulla saat varmistuksen siitä, ettet ole raskaana. Tällä tavoin voit päästää huolestasi irti.
Halit!
Malin
(Vastauksen on kääntänyt ruotsista suomeksi nuorisotiedottaja Lila Käki)