Fetisseistä
11.02.2023
Moi! Olen 20-vuotias nainen ja haluaisin kysyä paria asiaa fetisseihini liittyen. Kiihotun todella paljon kun katson "Anal Prolapse" videoita. Olen itse yrittänyt saada oman prolapsen esille eri seksileluilla, mutta en ole onnistunut. Tiedätkö keinoa prolapsen ulos saamiseen? Olen myös kiinnostunut piereskely pornosta, jossa tytöt piereskelevät kameralle. Miten saisin itse piereskeltyä yhtä paljon kuin he? Pitäisikö minun pumpata ilmaa vatsaani, jotta saisin piereskeltyä? Haluaisin saada piereskelyn loppumaan silloin kun haluan joten ruokavalio ei oikein ole hyvä valinta.
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
20.02.2023
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Ihmisillä on erilaisia seksuaalisia mieltymyksiä eri asioihin. Fetisseistä puhuttaessa puhutaan voimakkaasta seksuaalisesta kiinnostuksesta, joka kohdistuu vahvasti tiettyihin asioihin tai esineisiin, materiaaliin (esimerkiksi nahka), ruumiinosaan (esim. jalat) tai tietynlaiseen käytökseen (esim. dominoiva käytös). Sinulla tämä fetissi tai fetissit ovat molemmat rektaalisia eli peräsuoleen liittyviä.
Kerroit kiihottuvasi kovasti videoista, joissa näytetään ilmeisesti esiinluiskahtanutta peräsuolta eli suomeksi rektumprolapsia. Se tarkoittaa tilaa, jossa peräsuoli on yleensä työntynyt ulos näkyville peräaukon ulkopuolelle. Näin käy yleensä ponnistettaessa esimerkiksi ulostetta. Joskus peräsuoli voi vetäytyä itse takaisin tai joissakin tapauksissa ihmisen täytyy itse työntää ulostyöntynyt peräsuoli takaisin.
Tavallisesti ihminen ei halua kokea rektumprolapsiaa, vaan tila aiheutuu esimerkiksi synnytysvaurion seurauksena. Tilalle voivat altisaa myös esimerkiksi kauan kestänyt kova ummetus, pitkään jatkuneet ulosteponnistelut, muutokset hormonitoiminnassa tai esimerkiksi gynekologisten elinten vaurioituneet tukirakenteet, jotka voivat johtua esimerkiksi lantion aluella tehdyistä leikkauksista.
Rektumprolapsi aiheuttaa erinäisiä oireita, kuten epämukavuutta, kipua ja joskus ulosteenpidättämisen ongelmia. Rektumprolapsia onkin syy hakeutua kirurgiseen hoitoon. Näistä syistä en voi hyvillä mielin tai ammatistani käsin suositella sinulle tämänkaltaisen fetissin kokeilemista käytännössä. Fetissisi on kuitenkin normaali, eikä sinun tarvitse kokea syyllisyyttä tai häpeää mieltymyksesi vuoksi. Voit edelleen nauttia seksuaalisuudestasi esimerkiksi niiden videoiden sekä fantasioidesi avulla, joista pidät. Voit myös jatkaa leluilla leikkimistäsi. Muista kuitenkin anaaliseksin turvalliset perusperiaatteet sekä hyvä hygienia!
Toiseen kysymykseesi: Pierut ovat kaasuja, joita hiivat ja eri bakteerit tuottavat ruoansulatuselimistössä. Nämä kaasut sitten purkautuvat ulos peräaukosta päästäen usein erilaisia ääniä. Mikäli ihminen saa seksuaalista mielihyvää pieruista eli ilmavaivoista, voi olla kyse Eproktofiliasta.
Kysymykseesi kuinka voisit saada itsesi piereskelemään enemmän, en osaa kattavasti vastata. Ilman pumppaaminen vatsaan ei ole terveellistä, enkä sitä voi suositella. Lisäksi voi käydä niin, että ilma ei tulekaan ulos ilmavaivoina rektumin kautta, vaan röyhtäisyinä suun kautta.
Mikäli haluat kuitenkin maksimoida suolikaasujesi määrän, voit yrittää tehdä massiivisen määrän virheitä, jotta saat itsesi rupsuttelemaan ja parhaiten se käy kuitenkin ruokavalion avulla. Ilmavaivoja ei kuitenkaan voi lopettaa silloin kuin haluaa.
Saadaksesi kaasut lisääntymään suolistossasi, on sinun syötävä paljon esimerkiksi sokereita, etenkin fruktoosia. Myös makeutusaineilla makeutetut pastillit saattavat aiheuttaa laksatiivisia vaikutuksia (sorbitoli, mannitoli, ksylitoli). Pavut, kaalit ja hernekasvit tuottavat paljon suolistokaasuja, joten ne auttavat kaasun muodostumisessa. Vihanneksista etenkin parsa ja sipuli auttavat. Voit myös juoda omenamehua ja keskittyä nauttimaan kuplajuomia runsain määrin.
Ilmavaivoja kasvattaaksesi voit myös hotkia ruokasi. Myös epäsäännöllinen ruokarytmi, istumattomuus ja ylipäätään liikkumattomuus kasvattavat ilmaa suolistossa. Mitään muita keinoja en valitettavasti halua kertoa sillä terveyden kanssa ei tulisi leikkiä; pelkästään runsas ilma vatsassa voi tuoda hyvinkin epämukavan olon. Usein kuitenkin myös esimerkiksi anaaliseksi saattaa lisätä kaasun tuotantoa, joka purkautuu kaasuina ilmaan rektumin kautta.
Muista kuitenkin, että kaikesta on turvallista fantasioida ja esimerkiksi masturboida fantasioidensa parissa.
Terv. Stinke