Kondomi suulla
29.03.2023
Miten sen kondomin voisi asettaa peniksen päälle suulla? Poikaystävä tahtoisi, että laittaisin hänelle kondomin suullani. Ymmärrän häntä tosi hyvin, kun hän kertoi, että se olisi ihanan kuumaa. Tekisin sen, kun vaan osaisin. Ymmärrätte varmaan, että tällaisessa tilanteessa kaikenlainen haparointi voi viedä fiilikset, kun taas sujuvasti tehtynä temppu olisi varmaan molemmille kerrassaan ihana.
paivi.tuomisto

Seksuaalineuvoja Päivi Vastaa
30.03.2023
Hei,
kiitos kysymyksestäsi. Kondomin laitto peniksen päälle suulla vaatii varmasti hiukan harjoittelua, enkä ole aivan varma, että edes harjoittelu takaa onnistumisen, ainakaan joka kerta. En usko, että siihen on olemassa yhtä ainoaa toimivaa tekniikkaa, vaan joudut etsimään sinulle toimivan tavan kokeilemalla. Ehdotankin, että harjoittelet sitä ensin vaikka banaanin tai tekopeniksen päälle kaikessa rauhassa kun olet yksin. Pääset varmaan parhaiten alkuun, jos asetat ensimmäisen sentin käsilläsi, ja alat sitten työntämään sitä alaspäin huulillasi ja kielelläsi. Aluksi voit ottaa peniksen suuhun ja työntää reunaa alaspäin, mutta saadaksesi kondomin kunnolla paikalleen joudut tekemään loppumatkan siten, että penis on kasvojesi vieressä. Tähän vaikuttaa tietenkin se, minkäkokoinen kondomi on. Jos se on tiukka, se voi vaatia enemmän voimaa kuin jos se on hieman löysä, jolloin se ehkä liukuu helpommin alaspäin. Tällöin pitää kuitenkin miettiä, ettei kondomi ole liian löysä ja sen takia epäluotettava ehkäisyvälineenä, se kun voi vahingossa liukua pois yhdynnän aikana.
Ymmärrän, ettet halua vaikuttaa epävarmalta. Tilanteeseen voi kuitenkin suhtautua hieman leikkisästi, tuo taito ei ole mitään, mitä sinun pitäisi koskaan osata tai oppia, vaan se on poikaystäväsi esittämä toive, joka voi olla jopa vain mielikuvituksen tuote. Parhaimmassa tapauksessa voitte harjoitella sitä yhdessä ja nauttia sen aiheuttamasta kiihotuksesta ja ehkä hauskuudestakin. Seksissä on tärkeää voida rentoutua ja unohtaa suorittaminen, ja asioita on hyvä opetella yhdessä.
Oikein mukavaa kevättä!
t. Päivi