Tasapuolisuus seksissä
05.05.2023
Minulla voi olla lähiaikoina mahdollisuus olla seksikontaktissa kahden tytön kanssa. Olen ajatellut paria juttua. Mielestäni olisi tärkeää, että molemmat tytöt kokisivat kaiken tasapuolisena. Että molemmat saisivat yhtä paljon. Voiko sitä varmistaa mitenkään? Ensimmäinen laukeaminen on se paras, ja voin kokea sen vain yhden tytön kanssa.
Lila Kaki

Nuorisotiedottaja Lila Vastaa
08.05.2023
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi ja yhteydenotostasi. On hyvä, että olet miettinyt näitä asioita jo näin etukäteen. Tulkitsen kirjoittamasi perusteella, että tarkoituksenasi on olla seksikontaktissa kahden tytön kanssa samanaikaisesti. Kolmen kimpassa luottamus on kaiken A ja O. Kaikkien osapuolten tulee tuntea olonsa turvalliseksi, sekä nähdyksi ja kuulluksi kokemuksen aikana. On tärkeää ottaa kaikkien toiveet huomioon ja muistaa että kaikilla osapuolilla on milloin tahansa oikeus sanoa EI, jos siltä tuntuu, ja se on otettava tosissaan. Voi myös olla hyvä keskustella etukäteen mahdollisista toiveista ja sopia yhteisistä rajoista. Sillä tavoin voidaan välttyä ikäviltä yllätyksiltä. Voitte myös yhdessä sopia jonkin turvasanan esim. STOP, joka tarkoittaa, että kaikki lopetetaan välittömästi ja epäröimättä.
Kerrot miettiväsi miten voisit varmistaa molempien tyttöjen saavan tasapuolisesti irti yhtä paljon jakamastanne kokemuksesta. On hienoa, että olet jo etukäteen miettinyt tätä asiaa. Varmistuaksesi tasapuolisuudesta on hyvä olla itse avoin ja keskustella asiasta ennen seksin harrastamiseen ryhtymistä. Keskustelun kautta kaikki osapuolet voivat kertoa odotuksistaan tulevaan kokemukseen liittyen.
Kirjoitat myös ensimmäisen laukeamisen olevan mielestäsi paras ja kuvailet voivasi kokea sen vain yhden tytön kanssa. Voisiko kuitenkin olla niin, että halutessaan molemmat tytöt voisivat osallistua siihen? Mikäli koet saavasi nautintoa ainoastaan yhdynnästä ja koet sen olevan olennainen osa laukeamistasi, voit ajautua tilanteeseen, jossa toinen tytöistä jää niin sanotusti katsojan rooliin. Toisaalta sekin voi sopia toisille, kun taas toisille siitä voi tulla ulkopuolinen olo. Tämänkin asian voit varmistaa avoimen keskustelun kautta. Suosittelen suostumuksen rajoissa kokeilemaan myös muita tapoja nauttia tästä yhteisestä kokemuksesta esim. suuseksin kautta. Muistakaa kuitenkin, että kaikilla osapuolilla on aina ja joka tilanteessa oikeus sanoa EI, mikäli siltä tuntuu. Ketään ei saa pakottaa mihinkään. Voitte yhdessä luoda hienon kokemuksen teille kaikille keskustelemalla asiat ensin avoimesti läpi, varmistuaksenne siitä, että kaikki kokevat olonsa turvalliseksi.
Mikäli tulkitsin kirjoittamasi väärin ja tarkoituksenasi oli kysyä tasapuolisuudesta kahden eri seksikerran välissä, jolloin kumppani vaihtuu, on vastaukseni seuraavanlainen. Meillä kaikilla on eri mieltymyksemme seksin suhteen, jolloin se mikä tuottaa nautintoa yhdelle ei välttämättä tunnu hyvältä jollekin toiselle. Tässäkin tapauksessa on paras avoimesti keskustella ja kommunikoida myös seksin harrastamisen aikana siitä, mikä tuntuu hyvältä ja mitä toivoisi enemmän tai vaihtoehtoisesti vähemmän. Jos emme kommunikoi tai keskustele asiasta on erittäin vaikea tietää miltä mikäkin jostakin toisesta voi tuntua.
Toivotan sinulle rohkeutta avoimiin keskusteluihin ja hyvää kevään jatkoa!
Terkuin, Lila