Toinen kerta
13.02.2023
Tyttöystäväni kanssa olemme harrastaneet seksiä tähän asti muutaman kerran. Sessiot ovat aika harvassa, kun emme vielä asu saman katon alla. Kerran pari on käynyt niin, että aktin jälkeen kun jäämme hetkeksi sängylle makailemaan ja hyväilemään toisiamme ennen peseytymistä ja pukeutumista, minulla on alkanut seisoa ja olemmekin hyväilyn myötä syttyneet uudestaan, vaikka aktivaihe on onnistunut jo ekalla kerralla. Toka kerta on toki ekaa vaisumpi, ehkä enemmän leikittelyä, mutta molemmat tuntevat sen jälkeen kyllä saaneen tarpeekseen hyvässä mielessä. Onko tuollainen uusiksi ottaminen kovin harvinaista ja onko se normaalia? Varmaan johtuu osittain siitä, että saamme toisiamme aika harvoin.
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
22.02.2023
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Kerroit viestissäsi syttyväsi tyttöystäväsi kanssa uudelle lemmiskelykierrokselle miltei välittömästi edellisen kerran jälkeen. Nyt pohdit mahtaako se olla normaalia tai harvinaista.
Sinun iässäsi on hyvin tavallista, että seksuaaliset halut ovat korkeat ja viriävät helposti. Joskus puhutaan mieskunnosta. Sillä tarkoitetaan miehen fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista tilaa. Tämän kirjoituksen yhteydessä mieskunnolla tarkoitetaan kuitenkin kykeneväisyyttä seksiin. Eli sinun iässäsi mieskunto on yleensä hyvä. Miehen vanhentuessa ja testosteronimäärän laskiessa mieskunto yleensä laskee ja se on luonnollista.
Mieskunto vaikuttaa paljon siihen, kuinka mahdollista miehen on syttyä uudelleen juuri harrastetun seksin jälkeen. Noin yleisesti ottaen mies tarvitsee orgasmiin johtaneen aktin jälkeen vähintään 20 minuuttia palautumiseen ennen kuin hän voi saavuttaa uuden orgasmin. Tämä palautumisaika yleensä pitenee miehen vanhetessa. On myös hyvin normaalia, että toinen kerta tuntuu ns. laimeammalta kuin ensimmäinen.
Myös sillä on osansa, että selvästi pidätte toisistanne hyvin paljon ja olette viehättyneet toisistanne. On täysin luonnollista, että ihmisestä, josta kovasti pitää, ei tunnu saavan tarpeekseen. Siitä ei ole mitään haittaa, että rakastelette lyhyen ajan sisään useammankin kerran. On mukavaa, että olet löytänyt kumppanin, josta pidät ja jonka kanssa seksi tuntuu hyvältä. Voitte myös tulevaisuudessa nauttia vapaasti toisistanne ilman pelkoa siitä, että leimaantuisitte epänormaaleiksi!
Yst.terv. Stinke