Alaikäinen seksiä ostamassa
02.04.2025
Saako alaikäinen ostaa seksiä? Olen 17-v poika, ja olen kyllä varma, että menisin täysi-ikäisestä, koska olen yli 180 cm pitkä. Eikö olisi hyvä saada kokemusta naisen kanssa olemisesta, kun en ole vielä koskaan ollut tytön kanssa sängyssä? Ottaako seksityöntekijä aina asiakkaan vastaan alastomana? Olisi kiihottavaa, kun saisi riisua naiselta rintsikat ja pikkuhousut, mielellään stringit. Tiedättekö puhuuko seksityöntekijät tuhmia, ja mitä sanoja ne käyttää naisen ja miehen alapäästä?
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
16.04.2025
Moikka!
Korjaus aiempaan tekstiin 20.4.2025
Kiitos hänelle, joka huomautti aiemmasta tekstistäni löytyneestä virheestä koskien seksin ostamista Suomessa! Koska en ole lainoppinut näissä asioissa, konsultoin aiemmassa vastauksessani kollegaani,  joka on toiminut seksuaalikasvatuksen parissa Ruotsissa.
Harmillisesti hänen vastauksensa stemmasi, mutta vain Ruotsin maalla. Toisin sanoen täällä Suomessa, toisin kuin Ruotsissa, on seksin ostaminen laillista, kunhan molemmat osapuolet ovat täysi-ikäisiä ja myyjä on itsenäinen (eli myy seksiä vapaaehtoisesti eikä ole ihmiskaupan uhri).
Paljon kiitoksia virheen huomanneelle henkilölle ja pahoittelut tapahtuneesta. Lupaamme olla tarkempia jatkossa.
Yt,
Stinke
Alkuperäinen vastaus
Heippa ja kiitos kysymyksistäsi!
Suomessa seksiä saa myydä, mutta ostaminen on kiellettyä. Näin ollen sinun ei tarvitse miettiä ikäasiaa, sillä se on aina laitonta! Pituus ei muutenkaan kerro iästä mitään; keski-ikäiset miehet voivat olla lyhyitä ja alaikäiset pitkiä! Kiva kuitenkin kuulla, että sinulla on ollut roima kasvupyrähdys!
Ja hei: Sinä olet 17-vuotias poika! On enemmän kuin normaalia, että et ole ollut vielä kenenkään kanssa sängyssä! Sen aika tulee sitten, kun sen aika on! Sitä ennen voit hyvin haaveilla ja fantasioida mainitsemistasi asioista, stringien riisumisesta ja muusta. Samalla voit tutustua omaan kehoosi ja mieltymyksiisi esimerkiksi masturboimalla.
Kokemusta tärkeämpää seksissä on suostumuksellisuus, kommunikaatio, luottamus ja halu tehdä toiselle hyvää; ei se, kuinka monen kanssa on ollut sängyssä ennen.  Tytöt ja naiset ovat muutenkin keskenään täysin erilaisia. Se, mistä joku toinen pitää, ei välttämättä sytytä toista naista lainkaan!
Sinuna keskittyisin elämään nuoren miehen elämää sellaisena, kuin se näyttäytyy epävarmuuksineen, toiveineen kaikkineen ja unohtaisin kokemusten haalimisen. Tavatessasi sopivan tytön/naisen, voitte yhdessä opetella toistenne kehoja ja mieltymyksiä.
Seksityöntekijöissä on varmasti paljon eroavaisuuksia, myös he ovat a) yksilöitä ja b) harjoittavat ammattiaan eri tavoin. Uskoisin, että paljon on kyse myös siitä, mitä etukäteen on sovittu. Varmasti löytyy seksityöntekijä, jolle on ok odottaa asiakasta alasti. Ihan yhtä varmasti löytyy myös seksityöntekijä, joka odottaa asiakasta täysissä pukeissa, mikäli asiakas niin toivoo. Seksityöntekijältä voi toivoa esimerkiksi tuhmien puhumista, mikäli se on asia, mikä kiihottaa. Seksityöntekijällä on kuitenkin ammatinharjoittajana aina valta päättää, mitä palveluita hän tarjoaa ja mihin hintaan. Mikäli tuhmien puhuminen kuuluu hänen palveluihinsa, hän varmasti niitä voi puhua. Mikäli tuhmien puhuminen ei kyseisen seksityöntekijän suuhun istu, hän varmaan kertoo asiasta ennen tapaamista: uskoakseni ennen asiakastapaamisia seksityöntekijän kanssa sovitaan mitä tapaamiselta toivotaan.
Seksityöntekijät käyttävät varmaan keskenään erilaisia nimityksiä naisten tai miesten alapäistä, riippuen mikä kunkin suuhun sanana tuntuu sopivimmalta. Luultavimmin he kuitenkin käyttävät sanoja, joilla viitataan nimenomaisesti AIKUISTEN genitaalialueisiin, eli eivät puhu esim. pippelistä.
Yt,
Stinke