Ei pysy sisällä
17.05.2024
Mistä johtuu, kun penis ei pysy tytön sisällä seksin aikana vaan luiskahtelee ulos? Pitääkö teknisesti muutta jotakin ettei näin kävisi. Entä onko jotain asentoja joista voisi olla apua?
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
26.05.2024
Moikka ja kiitos kysymyksestäsi!
Peniksen pois luiskahtelu yhdynnän aikana on varsin tavallista, eikä siihen kannata liikaa kiinnittää huomiota tai tehdä siitä numeroa. Oletko tehnyt huomioita siitä, millaisissa tilanteissa niin käy? Peniksen ulos luiskahtaminen voi johtua esimerkiksi sellaisista yhdyntäasennoista, joissa olette toisiinne väärässä kulmassa asentojen puolesta. Entä erektio? Joskus ulos luiskahtaminen voi johtua siitä, että ajatus seksin aikana esim. harhautuu hetkeksi, mikä näkyy erektion laskuna, mikä puolestaan voi aiheuttaa ulos luiskahtamista. Toisinaan liukkaria voi olla liikaa esimerkiksi tilanteissa, joissa nainen on valmiiksi jo hyvin kostea. Toisaalta joskus ulos luiskahtaminen on liikesidonnaista, eli esim. liikutte molemmat villisti. Mikäli syy luiskahtamiselle on liikkeessä, voitte kokeilla esim. sitä, että vain toinen liikkuu tai liikuttaa lantiota. Toisinaan syy on liian pitkissä ja nopeissa penisliikkeissä. Silloin vastalääkkeenä on lyhentää ja hidastaa liikettä.
Ulosluiskahtelua voi esiintyä vähemmän asennoissa, joissa partnerit ovat lähellä toisiaan. Tällaisiin lukeutuvat esim. lähetyssaarnaaja eri variaatioineen sekä ratsastusasentoa, jossa peniksellinen makaa alla. Tässäkin on hyvä muistaa yllä mainittu asia siitä, että pitkät ja nopeat liikkeet voivat aiheuttaa enemmän ulos luiskahtelua: mikäli se halutaan välttää, on ratsastajan syytä liikkua enemmänkin hieroen tai kehojen myötäisesti nopean ylösalas- liikkeen sijaan. Joissakin asennoissa poisluiskahtamista voi kokeilla myös hillitä laittamalla tyyny pepun tai lantion alle.
Ulos luiskahtamista sattuu seksiä harrastettaessa: se ei ole iso juttu tai mitään, mistä pitäisi stressata tai mitä pitäisi hävetä! Sitä tapahtuu!
Terkuin Stinke