Elämä ilman siemensyöksyjä
06.03.2025
Voiko siitä seurata joskus myöhemmin jotakin haittaa miehen terveydelle, jos ei ole saanut siemensyöksyjä vuosiin tai vuosikymmeniin? Sen ymmärtää, jos spermaa ei sellaisten taukojen jälkeen tulisi, vaikka haluaisikin. Olen saanut niin pahasti siipeeni yhdessä naissuhteessa, että olen vakaasti päättänyt, että en ole koskaan naisten kanssa niin läheisissä tekemisissä enää. Päätös myös pitää, vaikka siitä eturauhanen jotenkin kärsisikin. Ikää minulla on nyt 31 vuotta.
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
10.03.2025
Moikka ja kiitos kysymyksestäsi!
Siemensyöksyt ovat miehen terveydelle hyväksi; siemensyöksyt parantavat immuunijärjestelmää, mielialaa, unenlaatua ja edistävät sydän- ja aivoterveyttä. Lisäksi ne voivat vähentää mm. eturauhassyövän riskiä.
Toki terveydestään voi huolehtia myös muulla tavoin, mutta uskon, että ihmisen keho on suunniteltu siten, että se hoitaa itse itseään. Miehet voivat saada siemensyöksyjä myös unissaan, tahattomasti. Näin voi tapahtua esimerkiksi tilanteessa, jossa kaikenlaisesta seksistä on pidättäydytty pidemmän ajan. Kivekset myös tuottavat siittiöitä ja testosteronia normaalisti vanhuuteen saakka!
On kurja kuulla, että olet saanut siipeesi ja sydämesi on särkynyt pahoin. Haluan silti rohkaista sinua käsittelemään asian muulla tavoin kuin sulkeutumalla seksuaalisesti. Sinulla on oikeus pidättäytyä seksistä niin kauan kuin haluat, vaikka loppuelämäksesi. Uskon kuitenkin, että on muitakin tapoja eheytyä sydänsurusta. Joskus rakkaussuhteet tekevät kipeää. Hienoa kuitenkin on, että olet uskaltanut avata itsesi rakkaudelle. Vaikka suhde onkin päättynyt, tarjoaa se vähintäänkin mahdollisuuden keskittyä itseesi sekä sen miettimiseen, mitä opit tästä suhteesta. Mitä hyvää tässä suhteessa oli, mitä tarvitset seuraavasta suhteesta?
Muistathan myös, että seksiin ei tarvita toista osapuolta: voit myös antaa itse itsellesi seksuaalisia, helliä kokemuksia.
Terkuin Stinke