Erot erektiossa
27.12.2024
Mistä johtuu, että aamuerektio on todella paljon voimakkaampi ja erilainen kuin erektio muuten? Illalla seksin jälkeen penis pehmenee eikä olisi varmasti helppoa jos edes mahdollista saada uutta erektiota. Aamuerektio on ihan toista maata. Olemme jonkun kerran tyttöystävän kanssa aloittaneet seksin herättyämme. Esileikki on kestänyt noin puoli tuntia, ja siinä on ollut suuseksiä myös minulle. Sen jälkeen on ollut yhdyntä. Aamuisen yhdynnän jälkeen erektio on yleensä kadonnut, mutta alkanut tulla uudestaan jo yhdynnän jälkeisten hyväilyjen aikana. Kerran erektio ei kadonnut lainkaan, vaan jatkoimme yhdyntää heti siemensyöksyn jälkeen. Tuntui aika ihmeelliselle viedä penis saman tien uudestaan sisään. Saimme siis kaksi yhdyntää ihan peräkkäin, ja molemmat päättyivät laukeamiseen. Illalla tuo ei ikimaailmassa onnistuisi. Miksi seksuaaliset kyvyt poikkeavat non paljon toisistaan vuorokaudenajan mukaan?
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
30.12.2024
Moikka ja kiitos yhteydenotostasi!
Kiva kuulla, että osaatte ja haluatte tuottaa toinen toisillenne nautintoa parisuhteessasi!
Aamuinen erektio ja sen voimakkuus voi johtua mm. testosteronitasoista, sillä ne ovat aamuisin korkeimmillaan. Tämä voi olla yksi selitys sille, että aamuerektio tuntuu hyvin jämerältä. Toisaalta unessa (REM) penis saa elää omaa, vapaata elämäänsä, joidenkin aivojen osien ollessa nukkumassa.  Tämä peniksen oman elämän eläminen voi näkyä mm. erektiona.
Toisaalta unen aikana voit aistia tyttöystäväsi fyysisen läsnäolon, mikä yhdistettynä rentoon, unenalaiseen olotilaan voi aiheuttaa erektion. Joskus erektion voi aiheuttaa myös esim. peiton tahaton hipaisu peniksessä! Erektio voi syntyä myös virtsarakon ollessa täynnä.
Kertomasi perusteella kuulostaa siltä, että aamut ovat sinulle otollista aikaa harrastaa seksiä. Levänneenä jaksaa! Voihan olla, että pitkän päivän päätteeksi aivosi ovat kiinni muissa ajatuksissa ja kehosta on puhti pois.
Tilanteesi kuulostaa normaalilta! Iloitse erektioistasi ja parisuhteestasti!
Terkuin Stinke