Hyväilyihin lopettaminen
21.07.2024
Olen yhdessä sellaisen tytön kanssa, joka haluaa kovasti läheisyyttä ja hellyyttä, mutta ei ole kiinnostunut yhdynnästä, eikä muustakaan seksistä, joka johtaisi laukeamiseen. Tyttö on todella kaunis, ja aivan ihana ihmisenä. Tunnen voimakkaita tunteita häntä kohtaan, ja haluan ehdottomasti olla hänen kanssa. Minun pitäisi osata käsitellä seksiin liittyvät mielitekoni, jotka ovat erilaiset kuin hänellä. Pitää tottua siihen, että olen hyväilyn aikana ja jälkeen tosi kiihottunut, mutta siinä vaiheessa kaikki on ohi, ja pitää vaan hyväksyä, että penis ei saa mitään kosketusta, vaan se saa pehmentyä omassa tahdissaan. Pitää siis ymmärtää, että huippukohta on se, kun pussailemme ja hyväilen häntä. Luulisin, että ajan kanssa totun siihen, että varsinaista seksiä ei ole. Onhan selvää, että tyttöystävä päättää omasta kehostaan. Siinä vaiheessa kun oppisin nauttimaan siitä mitä yhdessä teemme, niin ettei seksin puute harmita, olisi kaikki oikein hyvin. En varmaan ole ainoa mies tällaisessa tilanteessa. Voitteko antaa minulle vinkkejä, että unohtaisin mahdollisimman äkkiä haaveiluni yhdynnöistä ja suuseksistä.
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
29.07.2024
Hei ja kiitos yhteydenotostasi!
On ihana kuulla, että olet löytänyt ihmisen, josta pidät kovasti ja jota arvostat! Tekstistäsi välittyy kuva, että välillänne on paljon herkkää ja intiimiä läheisyyttä, joka riittää tyttöystävällesi, mutta saa sinut kiihottuneeseen tilaan, joka ei pääse purkautumaan?
On hienoa, että kunnioitat toisen ihmisen rajoja, mutta tunnistat myös oman turhautuneisuuden tunteesi ja olet lähtenyt etsimään ratkaisuja kinkkiseen tilanteeseenne. Onkin hyvin yleistä, että parisuhteessa seksuaaliset mieltymykset eivät kohtaa tai halut ovat hyvin eripariset. Tilanne voi tuntua kipeältä molemmista osapuolista; siitä, joka torjuu toisen ja siitä, joka tulee torjutuksi. Voi olla, että tyttöystävääsikin stressaa tilanne eli se, että hän aistii tyytymättömyytesi, mutta ei tiedä mitä voisi sille tehdä, joutumatta pois omalta mukavuusalueeltaan.
Ensimmäinen neuvo on rehellisen keskustelun avaaminen, mieluiten jossakin neutraalissa tilanteessa, johon ei liity mitään seksuaalista. Esimerkiksi rauhallinen tilanne autossa tai sohvalla istuskellessa voi olla hyvä aika avata keskustelu. Oletteko keskustelleet aiemmin avoimesti tilanteesta tyttöystäväsi kanssa? Onko hän milloinkaan harrastanut yhdyntää? Kuinka kauan olette olleet yhdessä, voisiko tilanne vielä muuttua? Onko yhdyntä hänen mielestään liian aikaista? Oletteko keskustelleet avoimesti hänen seksuaalisuudestaan? Miten hän kuvailee omaa seksuaalisuuttaan? Voisiko hän olla mahdollisesti romanttinen A-seksuaali tai esim. Demiseksuaali? Tai jännittääkö häntä tilanteissa tai ajatus yhdynnästä? Käyttääkö hän e-pillereitä tai muuta lääkitystä, joilla voisi olla tekemistä hänen haluttomuutensa kanssa? Millä tavalla hän suhtautuu omaan kehoonsa? Entä seksiin ylipäätään? Kiihottuuko hän kuvaamissasi tilanteissa, vai ovatko kuvaamasi tilanteet vain romanttista läheisyyttä ilman eroottista kosketusta? Onko hänelle tapahtunut joskus jotakin ikävää?
Yhdyntähaluun vaikuttavat monet tekijät, tyttöystäväsi osaa varmasti parhaiten kertoa omasta tilanteestaan. Oletko sinä uskaltautunut kertomaan omista toiveistasi seksiin liittyen? On hyvin luonnollista kaivata yhteyteen ihmisen kanssa, josta on syvästi kiinnostunut ja johon tuntee vetoa. Usein ajatukseen parisuhteesta kuuluu myös oletuksena seksi, toki elämäntilanteet muuttuvat ja elävät muuttaen seksielämää ja seksikäyttäytymistä siinä mukana. Olisi hyvä keskustella myös siitä, mitä kummallekin seksi tarkoittaa tai merkitsee. Onneksi seksiä on yhdynnän ulkopuolellakin! Mietin vain, olisiko se teille kummallekin ok, että tyydyttäisit itse itsesi tilanteiden jälkeen? Ota tilanne rohkeasti puheeksi! Voihan myös olla, että tyttöystäväsi haluaisi tyydyttää sinua, mutta ei esimerkiksi uskalla tai osaa, vaan kaipaisi siinä rohkaisua tai ohjeistusta.
Yleensä parisuhteessa ollessa molemmat joustavat siinä määrin, kuin se heille on mahdollista ilman omien rajojen rikkoutumista, sillä parisuhteessa on kaksi ihmistä toiveineen ja haluineen. Parisuhteessa ennakko-oletus on, että molemmat haluavat toisilleen hyvää. Aina toiveet eivät kuitenkaan kohtaa. Joskus seksistäkin voi tulla ylitsepääsemätön ongelma, joka alkaa hiertää osapuolia. Seksielämän haasteille on kuitenkin paljon tehtävissä. On olemassa myös seksuaalineuvojia ja terapeutteja, joiden puoleen voi pariskuntanakin kääntyä, mikäli se tuntuu molemmista hyvältä. Seksuaalineuvojaa voi tavata myös hyvin yksin ja saada uusia näkökulmia ja vinkkejä asiaan. Mikäli suhde on sinulle tärkeä ja tunteesi voimakkaat, suosittelen kääntämään kivet asian ympäriltä. Muistathan kuitenkin, että myös sinun tarpeesi ja tunteesi ovat tärkeät ja myös sinulla on oikeus tulla kuulluksi.
Parisuhteita ja parisuhdemuotojakin on erilaisia. Mikäli teillä on yhteys, keskinäinen kunnioitus ja luottamus vahva, löydätte varmasti ratkaisun ongelmaanne. Lähtekää kuitenkin liikkeelle siitä, että saisitte keskinäisen keskustelunne toimimaan. <3  Onnea matkaan!
Terkuin Stinke