Kavereiden seksipuheet
16.07.2024
Olemme pelanneet potkupalloa poikien kesken monena kesänä, siis ihan vaan omaksi iloksemme. Olen ollut porukan nuorin, ja vanhimmat ovat neljä vuotta minusta vanhempia. Nyt parilla kaverilla on vakituinen tyttöystävä, joka on muuttanut heidän ajankäyttöään, ettei aikaa meinaa enää löytyä pelaamiselle. He ovat alkaneet kovasti puhua seksistä, jota saavat nyt säännöllisesti. Menin kysymään ilmeisesti heidän mielestä lapsellisen kysymyksen, jolle kumpikin ensin nauroi. Kysyin, millaista se on, kun työntää pippelin tytön pimppiin, ja eikö se ole ensin vaikeaa oppia. Alkunauramisen jälkeen toinen pojista alkoi puhua siitä. Alussa on ehkä sellaista säheltämistä, mutta hyvin äkkiä hän sanoi sen oppivan, ja sen jälkeen se on niin ihanaa, ettei mikään vedä sille vertoja. Sen paremmalle ei hänen mielestä tunnu mikään. En uskaltanut enää kysyä, mikä siitä tekee niin ihanaa, etten olisi saanut enempiä nauruja muiden kuullen. Haluaisin kuitenkin tietää, jos sitä on jotenkin mahdollista kuvailla. Kuulin kaverilta vielä niin yllättävän asian, etten uskonut sitä. Hän väitti, että yhdynnän jälkeen voi heti jatkaa yhdyntää, kunhan vaan vaihtaa uuden kondomin siemensyöksyn jälkeen. Ei kai se ole totta? Ei kai pippeli voi pysyä kovana siemensyöksyn jälkeen? En tiedä, miksi minua yritettiin juksata tuolla tavalla, mutta kai heistä oli mukavaa, kun en itse ole vielä ollut tyttöjen kanssa yhtään, enkä voi tietää siitä millaista se on.
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
16.07.2024
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Toivottavasti nauru oli hyväntahtoista naurua, joka ei jäänyt sinua vaivaamaan. Nauru voi toimia reaktiona esim jännityksen purkamiseksi tai kiusaantuneisuuden peittämiseksi. Kertoo kuitenkin ystävyydestänne, että olet uskaltanut ottaa puheeksi sinua mietityttävät asiat.
Sille, miltä yhdyntä tuntuu, on täysin mahdotonta antaa oikeaoppista vastausta. Ensinnäkin siksi, että jokainen ihminen on yksilö ja kokee myös aistimukset, tunnekokemukset ja muut keholliset tuntemukset yksilöllisellä tavallaan. Kuitenkin yhdyntään ja kokemukseen siitä vaikuttavat myös monet muut asiat, eivätkä kaikki yhdyntäkerratkaan varmasti tunnu samalta.
Yhdyntään kokemuksena vaikuttavat paljon seksiä keskenään harrastavien ihmisten keskinäinen kemia, tilanne (esimerkiksi stressaako ehkäisy tai yllätetyksi tuleminen) ja niin edelleen. Voit kuitenkin masturboimalla saada jotakin osviittaa siitä miltä yhdyntä voisi tuntua. Jotkut miehet ovat kuvanneet tunnetta vaginassa olosta lämpimäksi, pehmeäksi ja märäksi. Se ei kerro kuitenkaan mitään siitä, miltä yhdyntä tuntuu: se on kahden ihmisen vuorovaikutustilanne. Esimerkkinä ystäväsi, jonka mukaan mikään ei vedä sille vertoja! Johnny Rotten (laulaja) puolestaan kuvasi sitä kolmeksikymmeneksi sekunniksi märkää lätinää ja melua. Voisin kuvitella, että ystäväsi on rakastunut ja Johnny halusi lähinnä provosoida.
Suurin osa miehistä tarvitsee palautusjakson siemensyöksyn jälkeen, jollei seksuaalista ärsytystä jatketa välittömästi. Kuitenkaan ei ole tavatonta, että jotkut miehistä tokenevat nopeastikin ja erektio on tarpeeksi vahva uudestaan. Nuorena toipumisaika voi olla hyvin lyhyt, joskus kyse on minuuteista. Vanhemmiten tuo aika pitenee huomattavasti.
Hyvää kesää sinulle,
terkuin Stinke