Kinky sex-ryhmän halu auttaa vammaiselle tyttöystävävän ja seksin saamisessa?
11.07.2024
4 vuotta sitten liikenneonnettomuudessa menetin vasemman jalkani reidestä alaspäin. Tämän kestäminen ja pyörätuoliin tottuminen on vienyt kauan. Minulla ei ole ollut tyttöystävää. Nyt olen hakenut vakituista tyttöystävää seurustelupalstalta.
En kertonut olevani vammainen. Viiden naisen kanssa olen treffeillä ollut ja en ole vammani kanssa kelvannut naisille. Jälkikäteen asia on itkettänyt. Tapaisin vammaistakin naista mutta luulen, että heillä saattaa olla ongelmia seksin kanssa ja tulevaidessa lapsenkin hankiminen voi olla vaikeaa.
En tiedä olisiko seksi minulle helppoa yksiraajaisena, mutta halusisin naisen läheisyyttä sekä hellyyttä. Haluaisin myös nuolla pimpsaa. Toivon, ettei pimpsan karvaisuus haittaisi. Nainen voisi esimerkiksi istua alastomana kasvojeni päällä.
On olemassa Kinky Sex klubeja.En haluaisi enkä välttämättä pystyisikään rajoihin seksileikkeihin, mutta tiedättekö olisiko tällaisesta ryhmästä helpompi saada tyttöystävää ja olisiko heillä parempi ymmärrys rajoitteisiini? Onko kinky sex vain rajuja seksileikkejä vai miten olisi sieltä mahdollisuus saada sieltä rakastava nainen joka haluasi saada ja antaa suuseksiä?
Miten voisin päästä parisuhteeseen vammaisena? Onko tahoja jotka voisivat auttaa näissä asioissa? Yksi jalka
paivi.tuomisto

Seksuaalineuvoja Päivi Vastaa
20.07.2024
Hei,
kiitos kysymyksestäsi, se on hyvin oleellinen ja tärkeä. Seksuaalisuus on ihmiselle tärkeä ja luonnollinen ominaisuus. Meillä kaikilla, myös vammaisilla ja vammautuneilla, on oikeus omaan seksuaalisuuteensa ja sen toteuttamiseen itselle luontaisella tavalla. Tilanteesi on epäilemättä haastava. Treffeille ihan outojen kanssa ei ehkä kannata lähteä pelkän seksin toivossa, vaan pyrkiä kohtaamisiin, joissa kemiat natsaavat ja jotka voisivat tutustumisen jälkeen johtaa myös intiimiin seurusteluun. Ei ehkä ole myöskään syytä rajata pois vammaisia naisia, monet heistä ovat seksuaalisesti aktiivisia ja jotkut saattavat myös saada omia lapsia. He voivat myös ymmärtää tilanteesi paremmin.
Seksi on paljon muutakin kuin penetraatio. Siihen voi sisältyä mm. läheisyyttä, hyväilyä ja hierontaa sekä jo mainitsemaasi suuseksiä, ja avuksi voi ottaa myös erilaisia seksileluja. Tärkeintä siinä on kuitenkin avoin kommunikaatio, omien ja toisen rajojen kunnioittaminen ja molempien suostumus. Puhumalla avoimesti voi haihduttaa monia epäluuloja ja arveluja. Uskon että pystyt nauttimaan seksin kaikista ulottuvuuksista, myös penetraatiosta, koska kehoa voi tukea esimerkiksi tyynyin tai kokeilla erilaisia asentoja, joissa et joudu tukeutumaan amputoituun raajaasi. Avoimesti keskustellen voit myös puhua kumppanisi kanssa pimpsan karvoista, kun olette päässeet niin pitkälle.
Kinky sex on laaja käsite ja voi merkitä hyvinkin erilaisia asioita. Kinky ei tarkoita automaattisesti rajua menoa vaan se voi myös olla hyvin pehmeää ja rakkaudellista. Useimmille asiaan vihkiytymättömille kinky voi tuoda mieleen rajut seksileikit, mikä lienee median ansiota: se kirjoittaa mielellään kohua herättävistä asioista. Uskoisin, että rakkautta ja hellyyttä voi löytää myös kinky-piireistä. Niihin tutustumisessa on tärkeää muistaa edellä mainitut periaatteet: avoin kommunikaatio, omien ja toisen rajojen kunnioittaminen ja osapuolten suostumus. Voit olla oikeassa siinä, että kinkyillä olisi enemmän ymmärrystä, koska he ovat lähtökohtaisesti avoimia erilaisuudelle.
Seksuaaliterapeutti Susanna Syld avaa käsitettä hyvin blogissaan. . Myös Ilta-Sanomilla on asiaa hyvin avaava artikkeli.
Kysyit, onko tahoja, jotka voisivat auttaa sinua löytämään kumppanin. Sellaista palvelua en tunne, mutta voisit olla yhteydessä Sexpoon, joka on seksuaalisen hyvinvoinnin edistämiseksi Suomessa toimiva säätiö. Sen toimintaan kuuluvat monimuotoiset palvelut kuten neuvonta, terapia, konsultointi ja kouluttaminen. Täältä löydät yhteystiedot maksuttomaan neuvontapuhelimeen, chattiin tai ajanvaraukseen. Sexpo on toiminut vuodesta 1969 ja ehtinyt siten koota paljon asiantuntemusta. Voisit keskustella heidän kanssaan ja saada ehkä vinkkejä siihen, miten toimia.
Toivottavasti tästä oli sinulle apua, mukavaa kesän jatkoa!
Terveisin Päivi