Laukeaminen nostaa haluja
12.02.2024
Onko minussa jotakin erikoista, kun laukeaminen ei tee minua tyydytetyksi, vaan saa minut haluamaan toista kertaa heti ensimmäisen jatkoksi? Toinen laukeaminen tuottaa kyllä raukean olon ja saa aikaan sen, että nukahdan heti ja nukun yön hyvin. Miksi ensimmäinen kerta ei vaikuta näin? Ongelmana on, että tyttöystävän ei juuri koskaan tee mieli jatkaa seksiä oman laukeamisensa jälkeen.
Lila Kaki

Nuorisotiedottaja Lila Vastaa
15.02.2024
Hei,
Mukavaa, että olet löytänyt palveluumme. Nyt tiedät tasan, miten palvelumme toimii, kun haluat lähettää todenmukaisen kysymyksen meille. Käytämme työaikaamme kysymyksiin vastaamiseen, joten joka kerta kun vastaamme kysymykseen, joka ei ole todenmukainen, vie se pois aikaa kaikilta oikeilta kysymyksiltämme. Muistutan myös, että meillä on oikeus poistaa palvelustamme kysymyksiä, mikäli epäilemme palvelumme väärinkäyttöä. Epäilen, ettei lähettämäsi kysymys ole aivan todenmukainen, mutta vastaan siihen kuitenkin tällä kertaa lyhyesti.
On erittäin vaikea sanoa, miksi kehosi toimii kuvailemallasi tavalla, sillä olemmehan kaikki yksilöitä ja se mikä jollekin toiselle toimii ei välttämättä toimi juuri sinun kohdallasi. On siis täysin normaalia, että mieltymyksemme vaihtelevat ja että kehomme toimivat eri tavoin. Ei siis ole olemassa mitään oikeaa tai väärää tapaa, kehomme ovat vain erilaisia. Se, että mies laukeaisi kahdesti lyhyen ajan sisällä on harvinaista, muttei toki mahdotonta. Epäilen siis, että kuvailemasi tilanne tuskin toistuu jokaisella seksikerralla.
Se, että tyttöystäväsi ei halua jatkaa seksiä oman laukeamisensa jälkeen, ei pitäisi olla ongelma. Hänellä on oikeus päättää omasta kehostaan, eikä hänen tarvitse suostua mihinkään sellaiseen, mikä ei hänestä tunnu hyvältä. Onhan myös monia muita tapoja harrastaa seksiä yhdynnän lisäksi, mikäli kyseessä on juuri se, mitä tyttöystäväsi ei halua jatkaa lauettuaan. Toiset haluavat vain rentoutua laukeamisen jälkeen, eikä siinäkään ole mitään väärää. Tyttöystäväsi ei ole velvollinen jatkamaan seksin harrastamista vain siksi, että sinä saisit laueta. Asiasta kannattaa siis käydä avointa keskustelua, jossa voitte yhdessä jutella siitä, mitä mieltymyksiä ja toiveita teillä kummallakin on seksielämänne suhteen. Uskon, että löydätte ratkaisun, joka tuntuu teistä molemmista hyvältä. Kummankaan ei koskaan tarvitse suostua mihinkään, mikä ei itsestä tunnu oikealta. Kenelläkään ei ole velvollisuutta saada toista laukeamaan seksiä harrastettaessa. Se ei ole seksin harrastamisen edellytys.
Kehotan ajattelemaan seksin harrastamista yhteisenä nautintona, ei kilpailuna siitä, kumpi laukeaa ja milloin. Laukeaminen on hyvä bonus, mutta ei millään tavalla pakollinen osa seksin harrastamista. Mikäli laukeamista miettii liikaa, on vaarana, että seksin harrastamisesta tulee suorittamista, jolloin myös esimerkiksi suorituspaineet voivat saada aikaan sen, että myös laukeaminen jää puuttumaan. On täysin normaalia, että molemmat eivät joka kerta laukea tai, että vain toinen laukeaa ja hyvä niin. Seksin harrastamisessa ei ole epäonnistuttu, vaikkei molemmat laukeaisikaan. Se voi silti olla aivan yhtä nautinnollista molemmille osapuolille.
Tärkeintä on, että kuuntelette toisianne ja teette yhdessä sellaisia asioita, jotka tuntuvat molemmista hyvältä. Jos koet pakonomaista tarvetta saada laueta AINA kahdesti, suosittelen hakeutumaan seksuaalineuvonnan piiriin, jossa voit keskustella asiasta lisää ja selvittää mistä tämä voisi johtua.
Terkuin, Lila