Mahdollisuus moniin orgasmeihin
20.12.2024
Minua kiinnostaisi mahdollisuus saada useita orgasmeja seksin aikana. Olen kuullut jostakin, että joillakin naisilla olisi kyky olla, miten se pitäisi sanoa, sellaisessa tilassa, että tuntuu kuin orgasmeja tulisi toinen toisensa perään aivan rajattomasti. Eivät ne varmaan silloin ole niin voimakkaita, kuin yksittäisorgasmit, mutta aivan ihania joka tapauksessa. Itsetyydytyksellä he varmaan eniten niitä itselleen tuottavat, mutta olen ymmärtänyt, että myös kumppanin kanssa se olisi mahdollista. Onkohan siinä kysymys jostakin poikkeuksellisesta kehon ominaisuudesta, vai onko ilmiölle muita selityksiä? Seksin pitää tietysti olla hirmu nautinnollista, ja oma keho täytyy tuntea todella hyvin. Haluaisin itsekin pystyä kaivamaan siitä esille kaiken mahdollisuuden kokea nautintoa ja orgasmeja. Se olisi mahtava juttu siinä vaiheessa, kun olisi pysyvä parisuhde, jossa seksielämä voisi kukoistaa täysillä.
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
30.12.2024
Heippa ja kiitos yhteydenotostasi!
Kiva kuulla, että olet kiinnostunut omasta seksuaalisuudestasi, siihen tutustumisesta ja omasta nautinnostasi! Mikä parasta – voit hyvin tutustua seksuaalisuuteesi myös itseksesi ja nauttia kukoistavasta seksielämästä myös ilman parisuhdetta.
Kirjoituksesi perusteella oletan, että tarkoitat moninkertaista orgasmia eli multiorgasmia. Kyseessä on siis yksi ja sama orgastinen mielihyväaalto eli periaatteessa yksi ja sama orgasmi, joka jatkuu pidempään, saavuttaen useampia huippuja. Peräkkäinen orgasmi puolestaan tarkoittaa sitä, kun saman seksikerran aikana orgasmi saavutetaan useasti.
Pohdit jo itsekin tekstissäsi oivaltavasti, mitä kaikkea moninkertaisen orgasmin(tai peräkkäisten orgasmien) kokeminen vaatisi; olet oikeassa siinä, että oman kehon tunteminen on hyvin tärkeää! Lisäksi se vaatii usein heittäytymistä eli sitä, että ihminen uskaltaa heittäytyä estotta hetkeen ja omaan nautintoonsa. Se puolestaan ei ole aina helppoa, sillä siihen liittyy mm. kontrollista irti päästämistä, mikä ei aina luonnistu noin vain. Kontrollista luopuminen voi olla myös vaikeaa, mikäli samalla tarvitsee pelätä esimerkiksi yllätetyksi tulemista, äänien päästämistä (joskus esim. tila seksin harrastamiselle ei ole optimaalinen), tai aikaa on vain vähän. Kontrollista luopumisen kannalta on myös tärkeää luottaa kumppaniin sekä huolehtia siitä, että raskauden ja sukupuolitautien ehkäisy on kunnossa, sillä pelko ja huoli estävät heittäytymisen.
Toki jokainen keho on erilainen, mutta periaatteessa ja teoriassa vaivannäöllä ja työllä voisi suurin osa naisista saada fysiologisesti multiorgasmin. Tähän väliin on myös hyvä muistuttaa, että orgasmi syntyy aivoissa, jolloin orgasmi on oikeastaan kokemuksellinen reaktio, eli orgasmin voi saavuttaa myös ilman sukuelinten fyysistä koskettamistakin!
Mikäli olet kiinnostunut multiorgasmeista, on omaan kehoon tutustuminen avainasiassa. Ota selvää, mikä sinulle tuottaa erityistä nautintoa ja kuinka saavutat ns. tavallisen orgasmin. Ota/ottakaa (mikäli harjoittelet tätä kumppanin kanssa) aikaa. Aikaa kosketukselle, aikaa kommunikoinnille, aikaa seksille. Aikaa yksittäisille rakastelukerroille, mutta myös tavoitteellesi! Älä oleta, että ensimmäisellä kerralla saavutat multiorgasmin! Älä tavoittele multiorgasmia myöskään tiukkapipoisesti, sillä orgasmit kavahtavat suorittamista ja stressiä, mikä suorituskeskeisyyden mukana usein saapuu. Käytä/käyttäkää liukastetta ja käyttäkää aikaa myös tunnelman virittämiseen, kiihottumiseen ja esileikkiin. Kun saat orgasmin, voit pyytää kumppaniasi hyväilemään sinua eri tavoin tai eri paikasta hetken aikaa. Toisen paikan stimulointi voi saada uuden orgasmin saapumaan nopeammin. Käytännössä tämä voisi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että yhdynnästä siirrytään esim. suuseksiin tai muun kaltaiseen toimintaan, mikä sinusta sillä hetkellä tuntuu hyvältä. Huomioikaa myös vireystila: jos mieli ja keho ovat jo päivän puuhista väsyneet, ei aika ehkä ole optimaalisin seksimaratonille. Sen sijaan vapaapäivän aamu voi toimia paremmin!
Iloa nautinnon syventämiseen! Muista säilyttää ilo myös orgasmien etsinnässä, jotta leikki ei muutu puurtamiseksi: seksissä, kuin muussakin tekemisessä on hyvä keskittyä matkaan, ei niinkään päämäärään.
Hyvää uutta vuotta,
Terkuin Stinke