Masturbointi suru
27.08.2015
Jos elämässä on surua niin kannattaako masturboida? En usko, että se on terveellinen tapa purkaa surua vaikka täällä ja Sexpon sivuilla kannustetaan masturboimaan tilanteessa kuin tilanteessa. Tällöin masturboinnista voi tulla vääranlainen pakokeino surusta ja kivusta. Jos tämä tapa jää päälle niin uskon että se voi vahingoittaa ihmistä syvästi, koska se on ainut tapa purkaa tunteita. Sanokaa mitä te olette mieltä ja ei mieluusti sitä, että kaikki on ok tai ihan mistä sulta tuntuu, koska on tähänkin oltava joku suuntaa antava vastaus.
Toinen kysymys enemmän ketkä tietävät psykologiaa niin voiko siinä, että masturboi lähes aina opettajaa fantasioiden johtua siitä, että on huonot suhteet vanhempiin? Tuntuu, että haen ehkä naisopettajilta täyttä huomiota poikana koska ehkä suhteeni äitiini ei ole paras mikä voisi olla.
Mitä pahaa seksinovellien luku voi tehdä sitten kun menee parisuhteeseen, vääristääkö se kuvaa seksistä ja parisuhteesta jossa on vaan halua eikä välittämistä? Onko parempi lukea seksinovelleja kuin katsoa pornoa.
Miten saada vielä fantasioista enemmän, mitkä tavat auttavat siihen, että fantasiat voisi tuntea vielä aidommiksi esim. jos ajattelee opettajan naimista luokassa. Onko siihen ohjeita. Voiko tällaisten fantasioiden ajattelu johtaa herkistyneeseen kykyyn tehdä näitä myös tosielämässä, koska en ikinä haluisi tosi maailmassa tehdä.
Miten terskaa kannattaa hyväillä. Kannattaako siis esinahka vetää ihan alas ja sitten hyväillä. Miten löydän g-pisteen anaalissa ja miten hyväilen sitä ja myös miten löytää väliliha. Onko myös olemassa jotain muita hyviä masturbointi tapoja joita ette kerro täällä sivulla siis pojille. Onko väärin katsoa perverssisti naisia ja mitä tehdä jos jää masturbointiin/seksinovelleihin koukkuun.
Kertooko se, että nyt vasta menen siihen vaiheeseen, että kuvittelen harrastavani opettajan kanssa seksiä masturbointi unelmissani , että minulla on myöhästynyt murrosikä. Voitteko kertoa kaikki parhaat kirjat jotka opettavat masturboinnin salat ja kuinka itsetyydyttää nuorena (kootusti kaikki kirjat pliis) ja myös seksinovelleja nuorille?
Kiitos yuolo
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
03.09.2015
Hei
Kiitos viestistäsi ja kysymyksistäsi.
Itsetyydytys eli masturbointi on hyvä ja turvallinen keino tutustua ja tulla sinuiksi oman vartalonsa kanssa. Itsetyydytys on keino tutustua omaan seksuaalisuuteen. Itsetyydytyksessä ei ole pelkoa esimerkiksi kenenkään loukkaamisesta, uskottomuudesta, satuttamisesta, ymmärtämättömästä käytöksestä tai hyväksikäytetyksi tulemisesta. Kun osaat nauttia seksuaalisuudestaan itsesi kanssa, niin osaat todennäköisesti nauttia siitä myös toisenkin kanssa. Väestöliiton sivuilla löytyy paljon itsetyydytykseen liittyvää tietoa ja esimerkiksi muutamia videoita, joissa kerrotaan itsetyydytykseen liittyvistä asioista (http://www.vaestoliitto.fi/nuoret/seksi/mitaseksion/itsetyydytys/).
Terskan hyväilemiseen on erilaisia tapoja. Esinahkaa voi liikuttaa terskan ylitse tai pyöritellä sormin peniksen ympärillä, voit hieroa, puristaa ja taputella koko penistä tai vain sen kärkeä. Jotkut nauttivat myös peniksen hankaamisesta lattiaa tai vaikkapa tyynyä vasten. Tyydyttäessäsi itseäsi voi myös kosketella nännejä, kiveksiä, peräaukon seutua tai jotakin muuta kehon kosketusherkkää osaa. Voit käyttää apuna ja tehosteena liukuvoidetta tai jotakin muuta liukastetta, esimerkiksi öljyjä.
Kirjoitit, että masturboit suruusi. Et kertonut tarkemmin millaisesta surusta on kyse. Suruun liittyviä tunteita ei kannata piilottaa. Kätketyt tunteet purkautuvat aina. Jos ne eivät tule ulos suruna, ne purkautuvat esimerkiksi kiukkuna, vihaisuutena tai muunlaisena huonona käytöksenä. Joskus padotut tunteet saattavat aiheuttaa masennusta tai epämääräistä ahdistusta. Sinun kannattaa siis myös puhua surun tunteistasi, miettiä asiaa ääneen esimerkiksi vanhempiesi, sisarustesi tai ystäviesi kanssa. Jos sinusta tuntuu, että et pääse surun tunteista yli ja ne valtaavat mielesi, niin voit aina myös hakea asiassa asiantuntijoiden apua.
Itsetyydytykseen kuuluvat olennaisena osana erilaiset seksuaaliset fantasiat. Oikeita tai vääriä fantasioita ei ole olemassa. Ne eivät muutu todeksi tai pakkomielteeksi eivätkä voi vahingoittaa ketään. Fantasiat muuttuvat yleensä iän myötä. Eri ihmiset kiihottuvat erilaisista asioista. Toiset kiihottuvat lukemalla, toiset katsomalla kuvia tai vaikkapa musiikilla. Jos sinä esimerkiksi kiihotut lukemalla seksinovelleja, niin se on sinun fantasiasi. Jokainen kehittyy myös omaa yksilöllistä tahtiaan, eli fantasioiden ilmeneminen ei kerro murrosiän vaiheesta. Yleensä seksuaalifantasiat eivät ole haitallisia, mutta jos koet ne hämmentävinä tai ahdistavina, niin voit jutella niistä esimerkiksi Väestöliiton nettivastaanotolla (http://www.vaestoliitto.fi/nuoret/). Väestöliiton sivuilla löydät myös lisää tietoa fantasioihin liittyen (http://www.vaestoliitto.fi/nuoret/seksi/mitaseksion/fantasiat/).
Hyvää syksyn jatkoa,
Mika - Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.