Mikä minulla on?
25.09.2024
Olen 25 ja tulen naisten kanssa kaverina hyvin toimeen. Eräällä 39 vuotiaalla naisella tyydytän jotenkin kaipuutani jutella naiselle ja olla aika lähellä naista. Kyse on tavallaan kaveruudesta. Nuorempien naisten kanssa olen aivan jännittynyt etenkin kun haluaisin kysyä ulos heitä. Punastuttaa, ujostuttaa, jännittää niin paljon, että käännyn pois kun haluaisin kysyä jotakin ikäistäni naista ulos. Katson heidän pyllyjänsä ja haluaisin yhdelle nuorelle naiselle sanoa jotakin nättiä. Haluaisin häntä pitää kädestä ja seksiäkin myöhemmin. Menen jotenkin herkäksi nuorten naisten kanssa enkä uskalla aloittaa suhdetta. Todellinen rauhallinen minäni näkyy nuorille naisille ja sellaisen kanssa halusin yhdyntään. Vanhempien naisten seura ei vain auta kysymään ketään tyttöä ulos. Olenko rakkaudennälkäinen? Miten uskaltaisin kysyä nuorta naista ulos? Rakkaudennälkä?
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
26.09.2024
Hei ja kiitos yhteydenotostasi!
Ihminen on sosiaalinen olento, joten on hyvin luonnollista, että kaipaat ihmistä lähellesi. Ihminen tarvitsee ihmistä ollakseen itse ihminen, kuten Tommy Tabermann runossaan kirjoittaa. Hän kirjoittaa itse asiassa runonsa alussa näin:
Ihminen tarvitsee ihmistä, ollakseen ihminen ihmiselle, ollakseen itse ihminen. (Ja sitten runo jatkuu.)
Meillä ihmisillä on paljon erilaisia tarpeita, joista osaa sosiaalisuus ruokkii: jutustelu on oikeastaan hyvin tärkeää. Sen avulla voimme tulla kuulluksi, peilata ajatuksiamme, tunteitamme, asenteitamme ja niin edelleen. Kaveruus ja ystävyys ovat tärkeitä asioita! Kaveruus ei myöskään katso ikää. Itse asiassa on elämää rikastuttavaa ystävystyä eri ikäisten kanssa. Onkin arvokasta, että sinulla on joku, jonka kanssa jutustella.
Sosiaalisuuden lisäksi ihminen on kuitenkin mm. seksuaalinen olento. Mikäli ymmärsin tekstiäsi oikein, sinua turhauttaa, sillä kaipaisit kaveruuden lisäksi elämääsi rakkautta tai erotiikkaa. Sekin on inhimillistä!
Toisen ihmisen treffeille pyytäminen ei ole helppo nakki, joten sympatiani sinulle! Treffeille pyytäessään alistaa itsensä torjutuksi tulemisen kokemukselle eli sille, että toinen kieltäytyykin. Ehkä hän on varattu, ehkä hän ei pidä miehistä, ehkä hän ei kaipaa elämäntilanteessaan mitään vakavaa, ehkä hän ei pidä juuri sinusta. Silti treffeille kysyminen kannattaa, sillä silloin mahdollisuus tavata seurustelukumppani kasvaa.
Mieti, mikä sinua jarruttaa? Pelkäätkö kieltävää vastausta? Sillä se on oikeastaan pahin, mitä voi tapahtua. Ja onko sekään niin paha? Silloin joka tapauksessa olet voittanut, sillä olet voittanut pelkosi ja yrittänyt. Mikäli toinen ihminen käyttäytyy huonosti tilanteessa, jossa kysyt häntä treffeille, kertoo se hänestä epämairittelevia asioita. Silloin voit ajatella väistäneesi luodin: miksi edes haluaisit treffeille ihmisen kanssa, joka käyttäytyy huonosti ja ilkeästi toisia ihmisiä kohtaan?
Punastuminen, ujostuttaminen ja jännittäminen ovat normaaleja reaktioita uudessa tilanteessa, etenkin sellaisessa, jossa asetat itsesi alttiiksi. Toisen ollessa hyvin viehättävä, nousevat kyseiset tunteet ja reaktiot helposti pintaan. Uskon, että kaikilla ihmisillä jossain määrin on näin (on toki ääripäisen itsevarmojakin ihmisiä, mutta me tavalliset pulliaiset…)  Voikin olla hyvä valmistautua etukäteen tilanteeseen, eli on tärkeää, että sinulla on itselläsi mahdollisimman itsevarma olo esimerkiksi siitä, miltä näytät (esim. että olet käynyt aamulla suihkussa) ja olet hiukan miettinyt, kuinka asian haluat ilmaista. ”Hei, haluaisin viedä sinut ulos. Haluaisitko?” Vai ”Hei, haluaisitko lähteä esimerkiksi kävelylle kanssani joku päivä?” tai ”Haluaisitko lähteä kahville?” Sinä päätät miten ilmaiset asian. Jos sinua kovasti jännittää ja kyseessä on joku, jonka olet tavannut kasvotusten ja jonka yhteystiedot sinulla on, voit toki soittaa tai laittaa tekstiviestin. Usein naiset kuitenkin arvostavat rohkeutta kysyä ulos kasvotusten!
On normaalia, että pyllyt kiinnostavat ikäistäsi miestä. Teethän sen varmasti hienovaraisesti ja huomaamattomasti? Pyllyjen tuijottaminen ei ole kovin kohteliasta käytöstä ja voi saada naisen itse asiassa tuntemaan olonsa hyvin epämukavaksi ja sellaiseksi, että olet kiinnostunut ainoastaan heidän vartalostaan etkä heistä ihmisinä.
Kuulostaa kuitenkin siltä, että sinulla on mainitsemasi rakkaudennälkä. Neuvoisin kuitenkin nyt tutustumaan naisiin ihmisinä ja kohtaamaan heidät persoonina pyllyjen sijaan, etenkin jos seurusteleminen on haaveesi. Treffeillä tarkoitus onkin toiseen tutustuminen. Mikäli kemiat ja persoonat kohtaavat, voidaan mennä toisille treffeille ja taas toisille ja mikäli ihastuminen tapahtuu tai molemmista se tuntuu hyvältä, voi seurusteleminen alkaa. Kun ihmiset ovat toisiinsa ihastuneita tai tuntevat toisiinsa vetoa, on kädestä kiinni pitäminen luonnollista.
On ihmisiä, jotka harrastavat seksiä ensimmäisillä treffeillä. Sekin on täysin ok, mikäli molemmat ovat halukkaita seksiin ja molemmat antavat suostumuksensa. Seksiin ei kuitenkaan kannata kiirehtiä tai ladata odotuksia seksistä tai olettaa, että treffit johtavat seksiin. Usein ihmiset tarvitsevat aikaa ja tutustumista toiseen, että seksi tulee ajankohtaiseksi. Älä siis kiirehdi! Nauti matkasta ja orastavista ihastuksen tunteista!
Tsemppiä matkaan! Muista, että olet rakkauden ja kaiken hyvän arvoinen, vaikka joutuisitkin kokemaan torjunnan jollakin niistä kerroista, jolloin pyydät naista ulos.
Terkuin Stinke