Nautinnon lisääminen yhdyntään
31.07.2024
Onko kaikilla mahdollisuus saada seksistä yhtä suurta nautintoa? Isosiskoni on kehunut minulle useamman kerran, kuinka ihanalle seksi hänestä tuntuu, ja nautinto on parhaimmillaan niin voimakas, että ihan kuin menisi pää pyörälle. Itse en ole saanut läheskään samanlaista nautintoa, vaikka toki hyvälle minustakin on tuntunut. Ei kuitenkaan niin, että meinaisin mennä sekaisin nautinnosta. Olisi ihanaa, jos yhdynnässä voisi tuntua siltä, kuin penis ja emätin olisivat täydellisesti yhtä, ettei niiden eroa huomaisi. Siihen ei kai voi mitään neuvoja antaa. Voiko olla, että pimpissäni ei vaan ole niin herkkiä tuntohermoja, jotka tuottaisivat niin voimakasta nautintoa? Vai voiko olla, että penis ei vaan ole stimuloinut jotakin tiettyä kohtaa juuri oikealla tavalla? Tuntuu vaikealta ajatella, että pimpissä voisi olla joku tietty kohta, jota peniksen pitäisi stimuloida, että yhdyntä olisi vielä ihanampaa. Koskettaahan penis jokaista kohtaa pimpissä ihan normaalistikin. Myönnän kyllä olevani kateellinen siskolleni. Hänestä näkee, että hänellä on hyvä olo, ja hän säteilee onnea.
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
31.07.2024
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Kiva kuulla, että siskosi voi hyvin ja teillä on selkeästi luottamuksellinen suhde, kun jaatte toisillenne intiimejäkin asioita. Ethän kuitenkaan ota paineita siskosi sanomisista ja siitä, että koette seksin eri tavalla? Seksuaalinen nautinto on hyvin yksilöllistä, sen kokeminen riippuu monesta asiasta ja itse asiassa nautinto itsessään on asia, jonka voi oppia ja jota voi opetella! Ei siis kannata verrata omia kokemuksia toisen kokemuksiin. Voihan myös olla niin, että kaikista parhaimmat, pään pyörälle laittavat kokemukset ovat sinulla vasta edessäpäin?
Toisaalta ihmisten ilmaisutavatkin eroavat toisistaan. Jotkut tykkäävät hehkuttaa kaikkea; ”minä rrrrakastan tätä jäätelöä!” ”Minä sitten vihaan sitä, kun aurinko paistaa silmiin!” eli kaikki tunnetaan suuresti, myös nautinto. Toiset taas ovat maltillisempia ilmaisuissaan. Peniksen ja emättimen yhteensulautumisesta puolestaan kirjoittavat tai sitä kuvailevat esimerkiksi runoilijat, rakastuneet jne, mutta sellaisesta ei kannata ottaa paineita. Kömpelömpääkin seksiä harrastavat voivat olla rakastuneita. Uskoakseni avain yhteensulautumisen kokemukseen voisi löytyä kuitenkin läsnäolosta eli siitä, että molemmat keskittyvät aistimaan käsillä olevaa hetkeä ja ihmistä ja lukevat tilannetta samoin.
Naisen nautintoon vaikuttavat monet asiat, joten valitettavasti asia ei ole yksiselitteisesti selitettävissä tuntohermoilla! Kahden ihmisen välinen seksi on aina vuorovaikutustilanne, joka on paljon laajempi asia kuin emätinyhdyntä ja tuntohermot. Onko sinulla ollut turvallinen ja haluttu olo seksitilanteissasi? Oletko ehtinyt kiihottua rauhassa ennen yhdyntää? Onko halusi ehtinyt syttyä? Kuinka hyvin tunnet oman kehosi? Omaan kehoon ja haluun voit rauhassa tutustua masturboimalla ja kokeilemalla erilaisia kosketuksia koskemalla itseäsi kehon eri sopukoista. Apuna voit käyttää erilaisia mielikuvia tai fantasioita, apuvälineitä, liukuvoidetta jne.
Erilaisia yhdyntäasentoja kokeilemalla voi myös löytyä kulma, joka tuntuu sinusta erityisen hyvältä. Moni nainen tarvitsee myös muuta stimulointia yhdynnän aikana, kuin itse yhdyntää; voit pyytää kumppaniasi hyväilemään esimerkiksi klitoristasi yhdynnän aikana tai voit tehdä niin myös itse.
Nautinnon kokemisesta ei kannata paineilla! Nautinto sen sijaan saattaa kavahtaa stressiä tai painetta siitä, että nautintoa tulisi kokea ja lähteä täysin karkuun. Älä siis turhaan kadehdi siskosi onnea, vaan iloitse mukana. Runoilija Eeva Kilpi kirjoittaa runossaan, että
Siis kauneutta on.
Rakkautta on.
Iloa on.
Kaikki maailman kurjuudesta kärsivät,
puolustakaa niitä!”
Voit itse muuttaa runoa siten, että ajattelet sen nautinnon kautta. Siis läheisyyttä on. Nautintoa on. Iloa on!
Siskosi nautinto tai ilo eivät ole sinulta pois; puolusta niitä!
Terkuin Stinke