Peniksen limakalvot yhdynnässä
25.02.2025
Olemme käyttäneet tähän asti kondomia yhdynnässä, ja alkuun myös suuseksissä. Nyt olemme aikoneet luopua koko kondomista, kunhan viimeiset ostetut tulee käytettyä. Tyttöystävällä on pillerit, joten ehkäisy on kunnossa. Sitä olen ajatellut, että kestäähän peniksen limakalvot varmasti kunnossa yhdynnät ilman kondomia. Terska on vieläkin tosi herkkä kosketukselle. En varmaan kestä yhdynnässä pitkään, kun laukean. Kovaa rasitusta ei siis ole tulossa. Yhdyntä on kuitenkin erilainen verrattuna suuseksiin. Onko sellaista sattunut, että yhdynnässä limakalvoihin tulisi hiertymiä tai vastaavaa? Ainakaan tähän asti emme ole tarvinneet liukkaria, koska tyttöystävä on kostunut oikein hyvin. Viuru
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
10.03.2025
Moikka ja kiitos kysymyksestäsi!
Hyvä, että huolehditte asianmukaisesti ehkäisystä! Mikäli jommallakummalla on ollut suojaamattomia seksikontakteja, suosittelen teitä myös käymään sukupuolitautitesteissä ennen kondomin pois jättämistä.
Sinun ei kannata murehtia yhdynnän mahdollista kestoa; seksi on paljon muutakin kuin yhdyntä! Mikäli huomaat stressaavasi etukäteen asiaa, on asia hyvä ottaa puheeksi sängyn ulkopuolella tyttöystäväsi kanssa. Keskustelun avulla saat varmasti purettua asiaan liittyvää jännitettä ja voitte yhdessä miettiä ratkaisuja asiaan; mikäli laukeat ennen aikojasi, voit varmasti tuottaa tyttöystävällesi nautintoa muulla tavoin. Voitte myös hyvin pitää taukoja kesken yhdynnän. Tyttöystäväsi voi kokea nopean laukeamisesi myös imartelevana, eikä lainkaan huonona asiana.
Penis voi toki hiertyä yhdynnässä, mikäli yhdyntä kestää kauan, kosteutta (esim. liukuvoidetta) ei ole tarpeeksi ja syntyy paljon kitkaa, tai peniksen iho tai limakalvot eivät ole kunnossa. Peniksen kunnosta kannattaakin pitää hyvää huolta: hiertymät vaivaavat helpommin, mikäli iho on kuiva. Penis voi kuivua liiallisesta pesemisestä. Terskaa voi hyvin rasvata ihoöljyllä tai perusvoiteilla ja näin ehkäistä hiertymiä!
Sinuna en stressaisi sitäkään etukäteen. Kuten sanoit, tyttöystäväsi on tähän asti kostunut hyvin. Liukuvoidetta voi silti käyttää apua, etenkin yhdynnän pitkittyessä. Liukuvoiteen käyttö ei tarkoita sitä, etteikö nainen haluaisi seksiä tai ei kostuisi: lisäkosteus voi silti olla hyvä lisä ja lisätä nautintoa! Mikäli saat hiertymiä, eivät nekään ole maailmanloppu, vaan hoidat ne sitten alta pois, jos sellaisia ilmenee.
Terkuin Stinke