Puuttuva seksikokemus
08.03.2024
Olen pitkään haaveillut, että minulla olisi tyttöystävänä sellainen "namupylly", ja että meillä olisi tosi paljon seksiä. Ongelmana on, ettei minulla ole siitä kokemusta. Sitten kun tilaisuus tulee, pitäisi osata tehdä kaikki yhtä hyvin kuin jos olisi paljon seksikokemusta takana. Miten voi heti osata koskettaa oikealla tavalla intiimejä paikkoja? Eikö kumppani huomaa heti, ettei toisella ole kokemusta yhtään? Jos kaikki muu onnistuisikin, eihän ensikertalainen voi mitenkään osata panna niin hyvin kuin pitäisi.
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
14.03.2024
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
On hyvin ymmärrettävää, että haaveilemasi asiat jännittävät ja kokemuksen puute saattaa sinusta itsestäsi tuntua ongelmalliselta. Seksissä ei kuitenkaan ole kysymys kokemuksilla leveilystä tai siitä, että osaisit tehdä kaiken heti ”oikein.” Seksissä kyse tulisi olla läheisyydestä, ilosta ja halusta tuottaa toiselle mielihyvää ja nautintoa. Etenkin tyttöystävän kanssa seksissä on kyse varmasti tykkäämisestä tai jopa toisen rakastamisesta, ei ”hyvin panemisesta.” Toiselle nautinnon tuottamisessa ei kokemus välttämättä edes auta, sillä jokaisen keho ja tapa kokea nautintoa on erilainen. Vaikka joku olisikin harrastanut paljon seksiä ja olisi jo hyvin kokenut, eivät opitut ”taidot” automaattisesti päde uuden kumppanin kanssa. Uusi kumppani kun voikin pitää täysin erilaisesta seksistä tai kosketuksesta kuin kaikki entiset seksikumppanit yhteensä!
Näin ollen seksi uuden kumppanin kanssa on aina uusi kokemus. Myös eri päivinä erilainen kosketus voi tuntua hyvältä. Tästä pääsemmekin siihen, että kommunikaatio onkin itse asiassa seksin tärkein osa. Alkaessasi seurustella uuden tyttöystävän kanssa, on hyvä keskustella seksistä jo ennen sen harrastamista. Tyttöystävän kanssa seurustellessa puhuminen ja luottamus on tärkeää, mutta myös satunnaisemmissa seksikontakteissa on tiettyjä asioita, joista olisi hyvä pystyä keskustelemaan ennen seksiä: sellaisina asioina voitaisiin pitää esimerkiksi ehkäisyä ja sen käyttöä (kondomi on ainoa joka suojaa oikein käytettynä raskauden lisäksi myös sukupuolitaudeilta!), mutta myös suostumuksista ja toisen rajoista olisi hyvä olla tietoinen. Avoin kommunikaatio auttaa usein myös jännitykseen; kun uskaltaa sanoa ääneen, että seksi jännittää ja mietityttää, osa jännityksestä usein häviää jo tunteen päästessä sanoina ulos.
Eli huoli pois: tyttöystävä ei varmasti halua mitään seksisuoritusta, jonka suoritat täydellisesti, vaan hän haluaa olla juuri sinua lähellä. Voit kehottaa tyttöystävää kertomaan mistä hän pitää. Voit myös kertoa, että koskettaminen jännittää, koska et tiedä millainen kosketus hänestä tuntuu hyvältä. Vastavuoroisesti hän varmasti haluaa tietää millaisesta kosketuksesta sinä pidät. Ota seksi tyttöystävän kanssa tutkimusmatkana häneen ja itseesi! Toivon, että löydät haaveilemasi tyttöystävän!
Terkuin Stinke