Raskauden mahdollisuus
16.05.2024
Voiko raskaaksi tulla jos penis käy alapäässä ilman kondomia mutta ei mene sisälle yhtään penis vain ”hieroi” alapäänaluluetta mm glitoris mutta ei siis mennyt sisälle asti? Nnnnn
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
16.05.2024
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Kuvaamaasi tilanteeseen klitoriksen hieronnasta ei liity raskauden riskiä. Mikäli penis on hieronut klitorista, eivät siittiöt pääse hedelmöittämään munasolua.
On olemassa teoreettinen ja hyvin pieni raskaudenmahdollisuus, mikäli peniksessä on ollut spermaa tai esiliukastetta ja se on viety emättimen suulle. Sanon tämän siksi, koska teoreettinen mahdollisuus on olemassa, joten koen velvollisuudekseni sen kertoa. Mutta kuten itsekin sanoit kuukautisistasi, aika raskautumiselle ei muutoinkaan vaikuta otolliselta. Itse tiedät parhaiten, missä penis on käynyt ja kuinka syvällä. Klitoriksesta eivät siittiöt todellakaan pääse sinne, minne mahdollisesti haluaisivat eli hedelmöittämään munasolua.
Sinuna odottaisin rauhassa kuukautisia. Pyri olemaan stressaamatta, jotta kuukautiset eivät stressin vuoksi viivästy. Mikäli kuukautisia ei viikkoon ala kuulua, voit varmistaa mielenrauhasi tekemällä raskaustestin. Aikaisemmin sitä ei kannata tehdä.
Vastaisuudessa, mikäli sinua huolettaa raskaus, voit alkaa käyttää kondomia jo esileikin aikana tai pohtia raskauden ehkäisyksi muuta ehkäisymenetelmää. Kondomi oikein käytettynä suojaa hyvin sekä raskaudelta että sukupuolitaudeilta.
Ole yhteydessä, mikäli sinua vielä huolettaa ja haluat pohtia asioita yhdessä.
Halit,
t. Stinke