Rentoutuneena alkaa pierettää
26.06.2023
Minulle on käynyt kaksi kertaa niin, että kun olen rentoutunut täysin poikaystävän hyväilyjen aikana, minua on alkanut pierettää hirveästi. Olemme olleet yhdessä vasta vähän aikaa. Tilanne on ollut vaikea. Pieru ei ole päässyt, mutta en ole voinut nauttia. Pelkään, että poikaystävä huomaa sen, jos juttu toistuu vielä. Olisi kamala häpeä, jos pieru tulisi. Mikä voisi auttaa minua ongelmani kanssa? Muuten kaikki on mennyt paremmin kuin hyvin. Olen tuntenut oloni turvalliseksi, ja itseni rakastetuksi. Salla
Lila Kaki

Nuorisotiedottaja Lila Vastaa
27.06.2023
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi. Huomasin, että olet esittänyt saman kysymyksen jo toisella kysymyspalstalla ja saanut siihen asiantuntijavastauksen. Mikäli olet jo saanut vastauksen kysymykseesi toisesta palvelusta, ei sinun tarvitse niin sanotusti tarkistuttaa sitä meillä. Voit siis luottaa siihen, että saamasi vastaus on todenmukainen, tuli se sitten meiltä tai joltakin toiselta neuvontapalvelulta. Vastaan kysymykseesi kuitenkin lyhyesti, vaikkakin oma vastaukseni on varsin samanlainen kuin jo saamasi vastaus.
Pieraiseminen on luonnollinen asia, mutta se voi aiheuttaa häpeää ja jopa pelkoa uudessa suhteessa. Ei ole tavatonta, että pieru pääsee tilanteessa, jolloin keho rentoutuu. Pieru voi myös päästä sellaisissa tilanteissa, missä ei todellakaan haluaisi sen pääsevän. Moni muukin on tosin päästänyt vahingossa pierun hyväilyn tai muun seksin harrastamisen aikana, joten voit olla varma siitä, ettet ole asian kanssa yksin.
Tulet kysyneeksi mikä sinua voisi ongelman kanssa auttaa. Paras apu tilanteeseesi on avoin keskustelu poikaystäväsi kanssa. Kumppanin kanssa on tärkeää pystyä puhumaan myös seksiin liittyvistä aiheista, varsinkin silloin kun joku asia jännittää, mietityttää tai ei tunnu hyvältä. Mikäli keskustelu poikaystäväsi kanssa herättää sinussa jännitystä, voit miettiä miten itse toimisit, jos tilanne olisikin toisinpäin. Mitä jos poikaystävältäsi pääsisikin pieru kesken hyväilyjen, muuttaisiko se tunteitasi häntä kohtaan? Välittäisitkö hänestä vähemmän?
Kun toisesta välittää, osaa asiat laittaa oikeaan mittakaavaan ja suhtautua tilanteeseen ymmärtäväisesti. Molemmat osapuolet tietävät pierun yllättäessä, ettei sitä päästetty ilmoille tahallaan. Voit siis rauhallisin mielin nauttia ja rentoutua pelkäämättä pierun pääsemistä, siinä ei ole mitään hävettävää. Muista myös, että seksin ei kuulu olla mekaanista suorittamista vaan hauskanpitoa ja nautintoa itselleen tärkeän ihmisen kanssa.
Terkuin, Lila