Sairastuminen homeesta on pilannut työllistymiseni ja parisuhdehaaveet sekä seksin
06.11.2024
Asuin 2 vuotta homeissa talossa. Olen herkistynyt niin paljon mm. hajusteille ja kemikaaleille, että en voi olla töissä. Olen ollut lähes 10 vuotta työtön. Päivät olen kotona ja olen saanut etäopiskeltua merkonomin paperit. Työnantajat vain sanovat, ettei etänä tehtävää työtä ole. Minua kiinnostaisi uskova ja rauhallinen nainen.En ole koskaan seurustellut ja pelkään jo aloittaakin keskustelua ja ajatusta seurustelusta, sillä olen ilman työtä. En häpeä itseäni, sillä olen tehnyt kaikkeni jotta voisin työllistyä, mutta se ei vain onnistu. Yhtä naista kysyin suoraan ulos, niin sain heti pakit, juuri rahattomuuteni takia. En ole koskaan riisunut enkä hyväillyt alastonta naista. Uskon, että olisin hyvä suukottelemaan sekä hyväilemään naisen kehoa. Jos olisin parisuhteessa antaisiko tyttöystäväni nuolla hänen pimpsaansa? Mitä on saada ennenaikainen siemensyöksy? Miltä siittimen työntäminen emättimeen tuntuu. En yleensä tiedä millaista olisi aloittaa ja seurustella. Olen 29 ja kamppailut vaivani kanssa 10 vuotta. En tiedä miten saisin ihmisen joka kestää tilannettani. Homenenä
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
11.11.2024
Moikka ja kiitos yhteydenotostasi!
Sinulla oli monta kysymystä ja paljon asiaa tekstissäsi. Ihan ensimmäisenä haluan kuitenkin osoittaa myötätuntoni sinulle. On nimittäin kurja kuulla, että olet herkistynyt niin pahasti homeelle! Hurjaa, että sillä on ollut niin kauaskantoisia seurauksia elämässäsi. Hienoa, että olet silti lannistumatta jaksanut opiskella ja olet saanut opiskeltua itsellesi ammatin! Hyvä sinä!
On totta, että koronavuosien jälkeen on monissa työpaikoissa yritetty lisätä lähityöskentelyä jälleen. Etänä tehtävää työtä äkkivilkaisulla kuitenkin löytyy työmarkkinoilta. Voisiko merkonomi työskennellä esimerkiksi hotellissa? Sellaista ainakin löytyisi etänä, esim. asiakaspalvelutyötä varaus, - ja jäsenpalveluissa. Älä siis lannistu, vaan jatka etsimistä! Työn hakeminen itsessään on työlästä ja väsyttävää ja ymmärrän, että olet varmasti tuhrautunut.
Tuli myös mieleeni, että onnistuisiko jokin ulkotyö, missä kemikaalit tai hajusteet eivät samalla tavalla tartu nenään? Jos laajentaisit hakuehtojasi koskemaan myös muita kuin merkonomin paikkoja? Toisaalta voisit kysyä rohkeasti työnantajilta heidän työpaikkojensa hajupolitiikasta; yhä useampi työpaikka on julistettu hajusteettomaksi, juuri esittämiesi haasteiden vuoksi.
Muista kuitenkin, että ihmisen arvo ei ole sidottu hänen tekemäänsä työhön, statukseen tai rahaan. Sinulla ei ole siis mitään syytä hävetä työttömyyttäsi! Ihmisillä on erilaiset elämäntarinat ja polut kuljettavina. Toki sinun kannaltasi on erittäin ikävää, että olet selvästi joutunut kärsimään työttömyydestä. Haluan kuitenkin muistuttaa, että työ ei ole ainoa ihmistä määrittävä tekijä ja toisaalta asiat voivat muuttua nopeastikin sitten kun muuttuvat: sinä et välttämättä ole aina työtön!
Minusta et ole menettänyt mitään, että et päässyt treffeille naisen kanssa, joka antoi sinulle rahattomuuden vuoksi pakit. Toisin sanoen oli hyvä, että hän ilmoitti heti alkuunsa, että hän arvostaa rahaa yli kaiken. Ehkä ette siis arvoiltanne olisi muutenkaan sopineet yhteen? Toisaalta rahaan vetoaminen on omalla tavallaan tökeryyden lisäksi kohteliasta, sillä raha ei ole yhtä kuin sinä tai sinun persoonallisuutesi, eli hän ei pakeillaan loukannut henkilökohtaisesti sinua. Loukkaus kohdistui rahaan (tai sen puutteeseen) eikä esimerkiksi suoraan persoonaasi.
Pohdit, miten löytäisit ihmisen, joka kestää tilannettasi. Minun neuvoni on, että yrität itse päästä sinuiksi tilanteesi kanssa eli sen, että sinulla ei nyt ole työtä. Sinun tulisikin miettiä (ja arvostaa!), mitä muuta sinä olet. Millaisia asioita sinulla olisi annettavana tulevalle tyttöystävälle?
En kiistä ihmisen tarvetta taloudelliselle turvalle, mutta onneksi nykymaailmassa myös naiset voivat käydä töissä ja säilyä hengissä ilman sitä, että miehet elättävät. Nykymaailmassa on kuitenkin paljon asioita, joita mies voi antaa rahan sijaan, esimerkiksi:
Emotionaalista yhteyttä, yhteenkuuluvuutta, kumppanuutta, hauskuutta, turvan tunnetta… riippuen siitä millaisia ihmiset ovat, mitä he tarvitsevat ja mitä he parisuhteeltaan haluavat.
Nyt neuvonkin sinua nostamaan pääsi ylös: ihmiset eivät yleensä seurustele siksi, että kumppanilla on työtä. Vaan siksi, että he rakastavat kumppaniaan, jonka kanssa ovat! Ja toisaalta kuka tahansa voi jäädä työttömäksi, vaikka seurustelisi jo.
Sinun tulee nyt itse miettiä millaista naista tai parisuhdetta etsit, ja millainen mies haluat olla. Mainitset tekstissäsi esimerkiksi sen, että toivot uskovaa naista. Mikäli usko on sinulle itsellesi tärkeää elämässä, on yhdessä eläminen helpompaa uskovan kanssa, sillä arvomaailmat luultavimmin kohtaavan toisen uskovan kanssa paremmin kuin ei uskovan. Toisaalta useilla uskovilla on myös pehmeä arvomaailma ja he keskittyvät enemmän ihmisen sisäisiin ominaisuuksiin ulkoisten (kuten raha) sijaan. Ehkä voisit siis käydä uskovien tapahtumissa, nuorten illoissa jne. tutustumassa ihmisiin? Ehkä niistä piireistä voisi löytyä myös puoliso..?
Parisuhteen seksielämä muodostuu aina parisuhteen osapuolten mukaan. En siis voi sanoa pitääkö tulevaisuuden naisystäväsi suuseksin vastaanottamisesta. Sinun ei kuitenkaan kannata miettiä sellaisia etukäteen, vaikka toki voit haaveilla asioista, jotka sinulle tuottavat mielihyvää. Mikäli suuseksin antaminen on sinulle kynnyskysymys parisuhteeseen ryhtymiseksi, on siitä ehkä hyvä mainita tapailuvaiheessa.
Naisen riisuminen, hyväileminen ja muut mainitsemasi asiat tapahtuvat varmasti omalla painollaan, kun seksi tulee uuden kumppanin kanssa ajankohtaiseksi. Niitä tilanteita ei kannata stressata etukäteen. Kun on yhteys toiseen ihmiseen, ei mainitsemiasi asioita tule tehtyä suorituksena, joiden pitää tapahtua juuri oikein, vaan seksikin ja siihen liittyvät asiat tuntuvat luonnollisilta:useimmille pariskunnille tärkeää on olla toiselle hyvä ja toista lähellä. Tärkeää ei ole se, miten vaatteet lähtevät pois päältä. Toisaalta niitäkin asioita pitää ja saa harjoitella! Voitte harjoitella sitten yhdessä.
Ennenaikaisella siemensyöksyllä tarkoitetaan sitä, jos mies laukeaa tahtomattaan hyvin nopeasti tai paljon nopeammin kuin mies itse haluaisi. Ongelmaksi se voi muodostua silloin, mikäli mies kokee negatiivisia tunteita ennenaikaisesta siemensyöksystään, kuten huolta ja ahdistusta. Tähänkin on apua saatavilla.
Tsemppiä sinulle,
Terkuin Stinke