Siittimen koskettamisesta
22.02.2024
En ole koskaan seurustellut. Tämän tekee varmaan arkuus. Minulla on kuitenkin hyvä isä suhde, joten periaatteessa minun on helppo olla miesten kanssa. Olen entistä enemmän alkanut miettiä poikaystävän saamista ja seksiäkin. Asia nolottaa minua, mutta jos minulla olisi poikaystävä, haluaisin ainakin koskettaa hänen siitintänsä. Koskea miltä se tuntuu "seisoessakin" kädessä sekä hänen kiveksiä. Onko tämä noloa ja onko siinä taudinsaamisen vaaraa? Miehen edessä oleminen ainakin aluksi, että pimppikin näkyisi, tuntuu ainakin aluksi todella jännittävältä, mutta ajattelen sen kuuluvan kuitenkin ennemmin tai myöhemmin naiseuteen.
Seksistä haluaisin kysyä sattuuko siittimen ensimmäinen vieminen emättimeen ja miten se olisi estettävissä? Nauttiiko siitä myöhemmin? Haluaisin kunnollisen ja luotettavan poikaystävän. Ajattelen aika usein miehiä. Kosketus
paivi.tuomisto

Seksuaalineuvoja Päivi Vastaa
04.03.2024
Hei ja kiitos kysymyksestäsi.
Ajatuksesi ovat täysin luonnollisia, siinä ei ole mitään noloa, että haluaisit aloittaa seurustelun. Parisuhteessa ovat tärkeitä läheisyys ja luottamus, ja kun ne ovat kohdillaan, myös seksi on luonnollinen osa kanssakäymistä. Seksissä on tärkeää tutustua sekä omaan että toisen kehoon ja toiveisiin, ja asioista on hyvä puhua rohkeasti. Toisen kehon koskettelu on seksissä ihan normaalia ja toivottavaakin, eikä tulevalla poikaystävälläsi varmastikaan ole mitään sitä vastaan, että pitelet hänen siitintään ja kiveksiään.  Molempien on hyvä käydä suihkussa ennen seksiä, jolloin sukuelinten hyväily tuntuu mukavalta. Sukupuolitaudit eivät tartu hyväilyssä vaan limakalvokontaktissa, joten itse yhdynnässä on tärkeää käyttää kondomia sairauksien ja myös raskauden ehkäisemiseksi.  Pimpin näyttäminen miehelle voi tuntua jännittävältä, mikä on ihan luonnollista. Pimppi on tärkeä osa naiseutta, kuten arvelitkin, eikä sitä tarvitse suhteessa piilotella.
Ensimmäinen yhdyntä voi sattua, jos se tehdään liian hätäisesti ja ilman esileikkiä. Esileikillä tarkoitetaan seksiä edeltävää vaihetta, jossa kehoa kiihotetaan esimerkiksi suudelmin ja hyväilyin. Kiihottuessaan emätin alkaa erittää kosteutta, mikä helpottaa siittimen viemistä emättimeen. Avuksi voi myös ottaa liukuvoiteen, jota saa marketeista ja apteekista. Poikaystävää kannattaa kehottaa varovaisuuteen ja hitauteen, jotta pimpin kudokset ehtivät mukaan. Vaikka ensimmäinen kerta aiheuttaisikin kipua tai epämukavuutta, voi yhdynnästä nauttia myöhemmin. Se ei kuitenkaan tapahdu automaattisesti, vaan vaatii oman kehon tuntemusta ja avointa keskustelua kumppanin kanssa. Kehossa on runsaasti erogeenisiä alueita, joiden hyväily tuntuu nautinnolliselta, ja niitä on hyvä tutkia kumppanin kanssa yhdessä.
Toivottavasti kohtaat mieleisesi poikaystävän, jonka kanssa voit tutkia seksuaalisuuttasi lisää. Se on elämässä tärkeä voimavara, jota kannattaa vaalia.
Hyvää kevättä!
//Päivi