Suuhun laukeaminen
15.01.2025
Onko suuhun laukeaminen normaaliin seksiin kuuluvaa? Olen 16v poika, ja minusta olisi aivan mahtavaa, jos voisin laueta muutaman kerran viikossa tyttöystävän suuhun. Meillä on takana vasta muutama seksikontakti, koska suhteemme on aika tuore. Olemme käyttäneet kondomia myös suuseksissä. Se olisi tuhat kertaa kuumempaa ilman kondomia. Aion ottaa puheeksi tyttöystävälle suuseksin ilman kondomia. Haluaisin tietää vaan ensin, että onhan se tytölle turvallista (en tarkoita tauteja, koska kummallakaan ei ole ollut aiempia kumppaneita). Siemensyöksy tulee minulta yleensä melkoisella paineella, ja sperma ruiskahtelee voimakkaasti. Ei kai se voi olla tytölle mitenkään hankalaa ottaa vastaan suuhun?
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
16.01.2025
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Ottamatta kantaa siihen mikä on normaalia seksiä, ei suuhun laukeaminen ole mitenkään epätavallista tai poikkeavaa. Mikäli se tuntuu molemmista kiihottavalta ja hyvältä, voi se kuulua osaksi teidän seksielämäänne. Tärkeää on kuitenkin molempien halu ja suostumus asiaan.
Suhteenne on hyvin tuore, ja tutustutte vasta toistenne kehoihin ja seksuaalisuuteen. Kehotan siis panostamaan jo tässä vaiheessa kommunikaatioon! Ota asia puheeksi tyttöystäväsi kanssa, kuten tekstissäsi kirjoitatkin tekeväsi. Kehotan sinua kuitenkin avaamaan keskustelun enemmänkin haaveidesi kautta vaatimusten sijaan.
Voit kertoa fantasioivasi suuhun laukeamisesta ja kysyä, mitä tyttöystäväsi sellaisesta ajattelee tai miltä se hänestä tuntuisi. Osaatko sanoa miksi olette halunneet käyttää kondomia myös suuseksissä, mikäli seksitautien vaaraa ei ole? Onko syynä se, että tyttöystäväsi ei halua spermaa suuhunsa tai muu hygieniaan liittyvä asia? Mikäli tyttöystäväsi haluaa käyttää suuseksissäkin kondomia, on asia hyväksyttävä. Ajattele silloin asiaa niin päin, että sinulla on niin ihana tyttöystävä, joka haluaa tehdä sinulle hyvää! Eikä niin, että ”ilman kondomia tuntuisi tuhat kertaa paremmalta.”
Mikäli tyttöystäväsi ei kuitenkaan vierasta kondomin poisjättämistä suuseksissä, voitte kokeilla suuseksiä ilmankin. On hyvä varoittaa etukäteen jollakin merkillä, kun olet tulossa. Tällöin tyttöystäväsi osaa varautua asiaan. Hän voi myös halutessaan vetäytyä pois juuri ennen laukeamistasi siten, että laukeat johonkin muuhun (eri ruumiinosa, esim. käsi tai esimerkiksi pyyhe.) Mikäli nimenomaan suuhun laukeaminen on sinulle tai teille se juttu, voi tyttöystäväsi kuitenkin valmistautua paineella tulevaan suihkuun haluamallaan tavalla. Esim. avaamalla suun siten, että osa nesteestä pääsee heti valumaan pois.
Siemensyöksyn vastaanottaminen suuhun voi olla vaikeaa myös muista syistä. Jotkut vierastavat siemennesteen makua tai koostumusta tai heillä voi olla herkkä kakomis,- tai oksennusrefleksi. Yhdessä kokeilemalla se selviää.
Tärkeintä on oman nautinnonkin hetkellä huomioida tyttöystävä!
T. Stinke