Suuhygienia suuseksissä
14.11.2024
Onko paljon suuseksiä omaavan ihmisen aiheellista huolehtia erityisen hyvin suuhygieniasta? Olen ensimmäistä kertaa elämässäni suhteessa, jossa seksillä on todella iso merkitys. Meillä on sitä harva se ilta, ja useita kertoja viikossa miesystäväni laukeaa suuhuni. olen aina ennen seksiä pessyt muun kehoni ohella myös hampaani, että suuni on varmasti raikas, kun aloitamme touhut sängyssä. Suuhun saamani siemensyöksyn jälkeen olen pessyt hampaani uudestaan, ja harjannut myös kielen, koska kielihän se peniksen kanssa eniten kosketuksessa on. En osaisi käydä nukkumaan, jos suussa olisi sperman makua. Sperman maku ei haittaa seksin aikana, ja tuntuu ihanalta saada mies laukeamaan suuhun. Kysyn vielä, että voimmehan jatkaa samaan malliin jatkossakin. Me molemmat olemme hyvin tyytyväisiä nykyiseen elämäntilanteeseemme.
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
15.11.2024
Hei!
Suuhygienian hoito on aina suositeltavaa ja tärkeää. Hienoa kuulla, että huolehdit suusi hyvinvoinnista noin hyvin!
Suuhygienialla ja seksuaalisella elämällä on paljon risteyskohtia ja ne kulkevatkin usein käsi kädessä: esimerkiksi ientulehduksella ja miesten ”suorituskyvyllä” ja hedelmällisyydellä on yhteyksiä! Lisäksi toisen ihmisen suuteleminen ja lähellä oleminen on varmasti houkuttelevampaa, kun hygieniasta on huolehdittu. Oletan, että useinkaan suuseksiin ei ryhdytä noin vain, vaan sitä saattaa edeltää lähellä oleminen muutenkin, jolloin on toki itsevarmempi olo, kun tietää suuhygienian olevan kunnossa.
Suuhygienialla ei sinänsä ole suurempaa merkitystä suuseksin kannalta, sillä hampaiden harjaaminen ei vaikuta esimerkiksi sukupuolitauteihin eli hampaita harjaamalla ei niitä voi estää tai poistaa. Myöskään esim. karies ei tartu penikseen.
Tietenkin hyvin minttuiset tai raikastavat hammastahnat voivat jättää suuhun jäämiä, joka voi tuntua peniksessä erilaisina tuntemuksina, esimerkiksi viileytenä.
Mielestäni ei ole mitään syytä muuttaa mitään, mikä teistä nyt tuntuu hyvältä. Voitte jatkaa samaan malliin! Hampaita ei kuitenkaan liian usein kannata harjata, jotta kiille ei vaurioidu.
Terkuin Stinke