Vaikea luoda miehiin suhteita
10.09.2024
Kasvoin äidin ja mummon kanssa. Isää ei ollut ja olen 25-vuotias neito ja neitsyt. Äidin ja mummon puheista sai käsityksen että miehet ovat aina naisia huijaamassa sekä haluavat vain sitä yhtä asiaa. Asun äitini kanssa, koska se on edullista. Olen kaupassa töissä. Eräässä koulutuksessa mies tuli minulle juttelemaan. Hänen kanssa oli helppo olla. Huomasin kuinka pimppini kostui ensimmäisen kerran miehen seurassa. Asia nolostutti paljon, mutta tuntui kuitenkin hyvältä. Pikkuhousuissani oli kuin limaa ja aika iso läntti. Miten voin suojautua ettei näin kävisi enää? Tämän jälkeen olen ajattelun aika paljon miehiä. Katson miesten kuvia netistä ja haluaisin, että mies koskettaisi rintojani sekä erityisesti pimpsaani. Asia hermostuttaa minua aika paljon ja hieman itkettääkin; en ole koskaan nolouden ja kiinni jäämisen pelosta uskaltanut kosketella pimppiäni. Oikeastaan haluaisin joka päivä kosketella pimpsaani. Miten voisin sitä tehdä? Äitikin on nyt työkyvyttömyyseläkkeellä ja aina kotona. En ole koskaan saanut orgasmia ja tämä itkettääkin. Haluaisin myös pukeutua naisellisesti ja ostaa naisellisia alusvaatteita.
En tiedä voisiko näistä asioista puhua äidilleni? Haluaisin tukea naiseuteen, äitiyteen ja imettämiseenkin liittyvissä asioissa.
Tuntuu, että äiti on työkyvyttömyysasioissa vain ja juttelee pitkälti samoja asioita kaverinsa kanssa.
Minä näen, että minun naiseuteni pitäisi olla hänelle ensimmäinen asia ja minun pitäisi saada masturboida turvallisesti. En halua olla itsekäs, mutta näin koen, että äitini pitäisi ymmärtää tarpeeni itsetyydytykseen. Haluaisin sitä kovasti tehdä (itku).
Kiitos vastauksista.
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
12.09.2024
Hei ja kiitos yhteydenotostasi!
Kuulostaa siltä, että äitisi ja mummosi ovat pettyneet miehiin elämässään. On ikävää kuulla, että heidän kokemuksensa mukaan he näkevät kaikki miehet saman naisia huiputtavan ja seksiä tahtovan sapluunan läpi. Ehkä kyseinen suhtautuminen miehiin on ollut heidän jonkinnäköinen puolustautumisyritys miehiä vastaan? Vähän niin kuin pessimistit odottavat pahinta, että eivät joutuisi kokemaan pettymyksen tunnetta.
Voin kuitenkin kertoa, että äitisi ja mummosi käsitys miehistä ei ole kokonaisvaltainen tai totta. On olemassa paljon ihania, välittäviä, kunnioittavia, pyyteettömiä ja hyvään pyrkiviä miehiä. Samoin kuin meitä naisia ja muiden sukupuolien edustajia on moneen junaan; ei ihmisiä voi luokitella sukupuolen mukaan yhteen muottiin!
Kiva kuulla, että sinulla on työtä ja olette löytäneet edullisen tavan asua. Ymmärrän kuitenkin, että asia aiheuttaa arkielämääsi myös hankaluuksia. Tekstisi perusteella sain käsityksen, että koulutuksessa tapaamasi mies on jollakin tavalla saanut seksuaalisuutesi heräämään. Se on täysin normaalia! Sitä ei tarvitse hävetä. Kuulostaa siltä, että kehosi on reagoinut miehen läsnäoloon ja siihen, että olet kokenut hänen kanssaan olemisen helpoksi. Raportoimasi lima on emättimen kiihottumisesta johtuvaa nestettä ja täysin normaali kehon toiminto, jolta ei tarvitse suojautua. Mikäli kehosi tuottaa runsaasti nestettä, voit käyttää ajoittain esimerkiksi pikkuhousunsuojia (joillakin naisilla kostuminen saattaa olla erityisen runsaasti esim. ovulaation aikaan) tai taitella vessapaperia housujen suojaksi.
Kuulostaa siltä, että et ole vielä täysin sinut seksuaalisuutesi kanssa ja siihen liittyy paljon tunteita. Haluaisin muistuttaa sinua, että seksuaalisuus on ihmisen olennainen osa läpi ihmisen elämän. Näin ollen kaikki ihmiset ovat seksuaalisia. Sinun ei tarvitse hävetä miehiin liittyviä haaveitasi millään muotoa!
Vaikka asutkin äitisi kanssa, oletan että sinulla on kuitenkin oma huone? Voit kiinni jäämisen pelossa lukita huoneesi oven tai mennä esimerkiksi lukolliseen kylpyhuoneeseen. Hyödynnä tilaisuudet, kun äitisi poistuu kaverinsa luo, kauppaan, kirjastoon tai ulkoilemaan. Mikäli hän on paljon kotona, voit hyödyntää ne ajat, kun hän katsoo televisiota tai nukkuu.
Mikäli sinua ahdistaa mahdolliset äänet, voit varmasti laittaa musiikkia puhelimestasi soimaan tai mennä suihkun alle, jolloin suihku vaimentaa ääniä. Voit kuvitella sinua kiihottavia asioita tutustuessasi vaginaasi tai kosketella sitä ihan vain tutustuaksesi sen anatomiaan.
Olet aikuinen, työssäkäyvä nainen. Mikäli saat itse hallita rahankäyttöäsi, anna itsellesi lupa ostaa kauniita alusvaatteita, mikäli se tekee sinut onnelliseksi. On myös hyvä, että tunnistat itsessäsi muutoksen halun eli sen, että haluaisit muuttaa pukeutumistasi naisellisemmaksi. Voit tehdä sen asteittain; kaikkea ei tarvitse tehdä kerralla. Voit ensin ostaa jotain, mistä sinulle tulee naisellinen olo ja opetella käyttämään sitä, esim. hametta. Rohkaistut varmasti matkan varrella. On kuitenkin aiheellista kysyä, mikä sinua estää käyttämästä naisellisia vaatteita vaikka tältä seisomalta? Pelkäätkö äitisi tai mummosi reaktiota?
Mikäli äitisi on työkyvyttömyyseläkkeellä, voi se olla hänelle iso pala ja iso osa hänen elämäänsä, jopa sellainen, joka vaikuttaa hänen käsitykseensä omasta itsestään. Kaikki tapaavat puhua yleensä heille tärkeistä asioista. On siis ymmärrettävää, että äidilläsi on tarve puhua siitä kaverinsa kanssa. On hyvä opetella empaattista suhtautumista myös omiin vanhempiimme: hekin ovat vain ihmisiä, joilla on omat kipupisteensä tässä elämässä.
On myös erittäin ymmärrettävää kaivata aikuisenakin äidin tukea asioihin. Olet ehtinyt aikuiseen ikään ja varmasti sinun kokonaisvaltainen hyvinvointisi on äidillesi tärkeää. Kuitenkin aikuisena olet itse päävastuussa omista valinnoistasi ja omasta onnellisuudestasi. Myös siitä, kuinka masturbointisi hoidat. Imettämiseen liittyvissä asioissa on ajankohtaisempaa puhua asioista, kun niiden aika on.
Masturbointi on hyvin intiimi ja yksityinen asia, joka ei yleisesti kuulu vanhempien kontolle. Rohkaisen sinua irtautumaan äidistäsi ja elämään omaa elämääsi, vaikkakin elätte rinnakkain. Se ei ole helppoa, mutta uskon, että se on sinulle elintärkeää: myös naiseudellesi!
Tsemppiä matkaan,
Yt. Stinke