sex
24.05.2024
kan man fortsätt att ha samlag efter första utlösningen i en kondom, kan man komma flera gånger med samma kondom och vilka nackdelar finns det. killen som sprutar sperma som bara den.

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
27.05.2024
Hej,
Nej, du skall alltid byta kondom efter att du har fått utlösning. I de flesta fall slaknar penisen efter att killen har kommit så att den använda kondomen inte sitter kvar riktigt som den ska, och även om du skulle hållas hård eller bli hård igen väldigt snabbt så är det i preventionssyfte en dålig idé att fortsätta med en kondom som innehåller sädesvätska.
Så det finns nog inga fördelar alls med det, utan enbart nackdelar. Med tanke på din ålder har du också rätt till gratis preventivmedel så besök din skolhälsovårdare och be om kondomer om det är ekonomin du tänker på.
Hälsningar
Tessi