Siveysvyö
21.03.2023
Moi. Ostin penislukon ja olen pitänyt sitä päivän kerrallaan. Tyttöystäväni muuttaa pian työn perässä toiselle paikkakunnalle ja näemme sitten viikonloppuisin. Haluan pitää penislukkoa sitten 5 päivää kerrallaan. Tyttöystäväni ystävä joka on lääkäri, sanoi sen olevan turvallista ja suositteli pitämään lukkoa pidempiä aikoja. Mitä te suosittelette ? Samppa
kristiina annila

Kätilö ja seksuaalineuvoja Kristiina Vastaa
21.03.2023
Hei!
Ja kiitos kysymyksestäsi. Penislukosta varmaan on montakin mielipiettä.
Tärkeintä sen käytössä on huolehtia siitä, ettei turvallisuus tai
hygienian hoito kärsi. Riippuen penislukon mallista, voi päivittäisen
hygienian hoitaminen olla hankalaa, ellet itse pääse avaamaan lukkoa
aina niin halutessasi. Sama koskee tilanteita joissa sinulla on erektio.
Esim yöllinen voimakas erektio saattaa aiheuttaa voimakasta kipua
peniksessä. Hankaumat ja muut ihorikot ovat myös mahdollisia.
Tärkeää käytössä on, että sinulla on avain, jotta saat lukon pois
milloin haluat, saat huolehdittua hygieniasta, virtsattua normaalisti
etkä koe kipua sen kanssa.  Se, miten kauan penislukkoa voi/kannattaa
kerrallaan käyttää. En koskaan suosittele penislukon käyttöä,
edellämainituista syistä, enkä varsinkaan pitkäksi aikaa. Tämä on toki
minun mielipiteeni, ja joku muu voi olla toista mieltä. Mutta, jos se
tuottaa sinulle mielihyvää ja tyttöyställesi, ja muuten asiat ovat
kunnossa niin eikun kokeilemaan vain! Sinänsä siitä ei mitään vaaraa
ole, ja niin kauan kun ei satuta ketään on kaikki vain mielikuvituksen
rajoissa.
terkuin, Kristiina seksuaalineuvoja