Betala skatt
13.06.2023
Jag har nyligen börjat använda Fiverr vilket är en "Freelance" platform där man kan tjäna pengar med att ge ut olika tjänster som att skriva historier, översätta texter eller göra logos e.t.c tjänade just 20€ och jag undrar om jag borde betala skatt på alla inkomster jag får från det jag säljer?
Lila Kaki

Nuorisotiedottaja Lila Vastaa
15.06.2023
Hej,
Tack för din fråga! Jag har skickat din fråga vidare för att kunna ge ett expertsvar åt dig.
Tommi Virkama från VASEK, ett närings- och utvecklingsbolag som ger företagsrådgivning åt andra företag i Vasaregionen, svarar att du bör beakta alla dina inkomster i din personliga skattedeklaration eftersom du inte har ett företag. Detta innebär att då din förhandsifyllda skattedeklaration kommer i mars bör du se till att informationen i den är korrekt. Ifall informationen om inkomst inte stämmer, bör du meddela det till Skatteverket.
Hoppas det här hjälpte dig!
Kram, Lila