anaaliseksi ja suuseksi puuttuvat
17.03.2022
Minua vähän surettaa, kun en saa tyttöystävältä suuseksiä, enkä anaaliseksiä. Hyvin me viihdymme keskenämme, mutta väkisin on välillä kielteisiä tunteita häntä kohtaan. Olen ennen saanut suuseksiä ja anaalia, joten tiedän kuinka paljosta jään paitsi, kun en niitä saa. Tyttöystävän mielestä ne eivät ole kivaa, eikä hän niihin suostu. Minun pitäisi olla tyytyväinen, koska pillua hän antaa monesti viikossa. Olen ymmälläni mitä tekisin. Voinko mitenkään enää suostutella häntä?

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
29.03.2022
Hei,
Ymmärrän, että haluaisit harrastaa suu- ja anaaliseksiä tyttöystäväsi kanssa. Siitä, mitä itse toivoo seksiltä, kannattaa keskustella kumppanin kanssa, koska hyvä seksi perustuu pitkälti kommunikaatioon. MUTTA anaali- ja suuseksi eivät ole ihmisoikeus – ja jos tyttöystäväsi on ilmaissut, että EI HALUA sellaista seksiä, sinun on kunnioitettava sitä. Sen kinuminen tai toisen pakottaminen harrastamaan tietynlaista seksiä ei ole seksiä, vaan hyväksikäytön muoto, joka on sekä moraalitonta että rikollista. Kaikilla ihmisillä on oikeus omiin rajoihinsa, koska jokainen omistaa oman kroppansa. Voit myös kysyä itseltäsi; luuletko, että nauttisit siitä, jos tiedät, että tyttöystäväsi EI HALUA tehdä sitä?
Sinulla on sama oikeus toivoa anaali- tai suuseksiä kuin tyttöystävälläsi on kieltäytyä. Ainoa mahdollisuutesi on nähdä asia pitkän aikavälin prosessina ja toivoa, että jonain päivänä hän muuttaa mieltään. Mutta tämä EI tapahdu kuitenkaan kinumalla tai painostamalla toista, vaan sillä, että yrität ottaa huomioon, mistä tyttöystäväsi tykkää, ja että jatkatte seksielämänne kehittämistä keskinäisen kunnioittamisen ja kommunikoinnin kautta.
Terveisin, Tessi