ongelma siskon kanssa
16.05.2020
Moi! Käymme siskoni kanssa aina viikottain saunassa kahdestaan, koska pystymme silloin keskustelemaan rauhassa. Olen kuitenkin huomannut uusia asioita siskoni käytöksessä. Olen siis 17-vuotias ja siskoni 14-vuotias. Siskoni on ruvennut katselemaan ja tuijottamaan pippeliäni aina saunassa olessani. Välillä se tuntuu hieman epämukavalta. Siskoni on jo murrosiän myötä saanut rinnat ja hän aina välillä puristelee tissejään kun katselee pippeliä. Onko tämä normaalia? Myös noin kuukausi sitten siskoni on alkanut kyselemään epämiellyttäviä asioita esim. saanko mä paljon erektioita. Hän myös joskus kysyy että saako hän koskea tai pidellä pippeliäni. En aluksi myöntynyt mutta annoin kuitenkin siihen mahdollisuuden yhden kerran. Nyt kuitenkin siskoni melkeinpä kinuaa että saisi koskettaa sitä. Onko siskollani murrosiän myötä ruvennut kiinnostamaan pippelit? Nyt pari päivää sitten annoin siskoni pidellä pippeliäni. Hän sitten "vahingossa" hänen mukaansa veti terskani esille ja kiihotuin siitä vahingossa ja sain ison erektion. Olin silloin vähän humalassa joten annoin siskoni masturboida ja imeä pippeliä. Tulin hänen suuhunsa ja hän nieli lastini. Tiedän että menin liian pitkälle ja nyt minua hävettää kauheasti ja pelkkä siskon näkeminen saa mut voimaan pahoin. Miten voisin puhua tapahtuneesta siskolle? Miten saisin hänet lopettamaan tuijottelun ja koskettelun halut? Minusta olisi ihan kiva saunoa hänen kanssaan, mutta tämä juttu pitäisi ensin ratkaista.

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
20.05.2020
Hei,
On hyvin ymmärrettävää, että olosuhteet voivat kehittyessä muuttua ja olette molemmat siinä iässä, että vartalonne muuttuvat – joka herättää tietenkin uteliaisuuden. Ottaessa tämän huomioon ei kuulosta epätavalliselta, että siskosi on utelias vartalostasi ja uskaltaa kysellä – koska hän pitää sinua luotettavana. Sinulla on kuitenkin samat oikeudet sanoa ei kuin muissakin tilanteissa - sekä voit pyytää häntä lopettamaan.
Kun on kyse fyysisestä kontaktista tai henkilökohtaisista asioista käytävästä keskustelusta, on aina oikeus sanoa, milloin se tuntuu epämukavalta – riippumatta siitä, kuka toinen osapuoli on. Tässä vaiheessa haluan myös muistuttaa, että sisarusten välinen seksi on laitonta.
Voisi olla hyvä, että keskustelisitte tapahtuneesta, ja että selittäisit hänelle, ettei se tule tapahtumaan uudelleen. Jos hän esittää kysymyksiä, jotka tuntuvat liian henkilökohtaisilta, voit vastata, ettet halua keskustella asiasta hänen kanssaan. Vaikka olettekin sisaruksia, joilla on läheinen suhde, yksityiselämän oikeuksia koskevat yleiset sosiaaliset säännöt pätevät silti.
Terveisin,
Tessi