Naisen sukuelimen nimi
23.04.2024
Mitä sanaa aikuisen naisen sukuelimistä pitäisi käyttää? Onko sopimatonta sanoa aikuiselle naiselle pimppi, vai kuuluuko sanoa pillu? Vai onko pillu jotenkin ruma sana? Käyttääkö seksuaalineuvojat sitä?
Lila Kaki

Nuorisotiedottaja Lila Vastaa
30.04.2024
Hei,
Mukavaa, että olet löytänyt palveluumme.
Huomasin sinun jo lähettäneen saman kysymyksen toiseen vastaavaan kysymyspalveluun ja haluankin muistuttaa sinua siitä, ettei sinun tarvitse tarkistuttaa jo saamaasi vastausta meillä, vaan voit luottaa siihen että myös muista palveluista saadut vastaukset ovat todenmukaisia.
Joidenkin mielestä pillu on ruma sana, kun taas toisten mielestä ei. Sama koskee myös muita sukupuolielimistä käytettäviä nimityksiä. Se mitä sanaa käytetään riippuu siis täysin siitä, mikä omaan suuhun sopii parhaiten. Tärkeintä on, ettei puheillaan loukkaa toisen tunteita, joten epävarmuuden iskiessä kannattaa aina kysyä mitä kumppani on asiasta mieltä. Voitte yhdessä päättää mitä nimitystä käytetään ja mikä juuri teistä tuntuu sopivalta.
Seksuaalineuvojat käyttävät sellaisia sanoja, jotka heistä tuntuvat sopivilta kyseisessä tilanteessa. Usein käytetään anatomisesti oikeita sanoja, jotta tiedetään mistä kulloinkin puhutaan. Jos käytetään sanaa "pillu" ei voida tietää mitä osaa sukuelimistä tarkoitetaan. Seksuaalineuvonnassa on siis ensiarvoisen tärkeää selkeyttää mistä puhutaan, jotta kaikki osapuolet tietävät mistä on kyse.
Terkuin, Lila