Underlivet
24.04.2024
Hej! Det som man kissar från (vet ej vad det heter) det som är mellan blygdläpparna det är längre än mins blygdläppar. Är det normalt, det händer lite utanför mina blygdläppar. Är ingenting som skaver eller gör ont men undrar om det är något jag borde göra något åt eller ska det vara så? Lampa

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
26.04.2024
Hej,
På basen av det du skriver så tror jag att du menar att dina inre blygdläppar är längre än dina yttre. Det är helt normalt och så ser det ut på de flesta tjejer som kommit in i puberteten. Man skall komma ihåg att inte jämföra sitt eget underlivs utdeende med sådant som man kanske sett i porr eftersom de underliven många gånger kan vara opererade för att se ut på ett visst sätt.
Om du vill ha en mer rättvis bild av hur kvinnors underliv kan se ut så tycker jag att du skall bildgoogla på "the great wall of vulva", som är ett konstverk bestående av gipsavgjutningar av alldeles vanliga tjejers underliv. Där kan man se hur olika men samtidigt lika de alla är. Vissa har mer synliga inre blygdläppar än andra - men alla är lika perfekta.
Så det är ingenting du behöver göra åt saken, du ser ut precis som du ska.
Kram,
Tessi