Vill vara cool
20.01.2022
Hej! Jag har några koll kompisar / bekanta som jag tkr är coola respekterar högt. Hur får jag dem att tycka att jag är lika cool? Jag
246399748 2695126664121826 7117926327733149219 n

Utvecklingspsykologistuderande Jenna Vastaa
21.01.2022
Hej!
Att vara cool är något som flera vill sträva efter, men vad betyder det att vara cool egentligen. Jag anser att det finns en hel del olika definitioner på vad som är coolt, beroende på vem man är, var man bor eller till exempel hur gammal man är. Jag själv tyckte troligen helt andra saker var coola när jag var 15, än vad jag tycker nu i 20-års åldern. Jag skulle dock våga påstå att begreppet cool är överskattat, och att vara cool egentligen inte har någon betydelse. När man hittar rätt typ av vänner att omringa sig med, så kommer det troligen tycka du är cool just som du är. Det är ingen vits med att ändra på sig själv, bara för att passa någon annans bild av vad som är coolt. Du duger precis som du är, och ifall dina vänner är äkta, så håller dem också med om det.
Kram!
//Jenna