Trosor
14.12.2016
Jag märkte en lite lustig sak för några dagar sedan... På många trosor jag har så är tyget nött där framme, ungefär på samma ställe på olika trosor. Det ser ganska skumt ut med en liten fyrkant/cirkel av nött tyg så man nästan kan se igenom där :D Jag undrar vad det kan bero på? Är det håret som nöter sönder trosorna just där? För jag har mest hår vid det stället. Det är synd att det ska nöta på trosorna, ser lite osmakligt ut kan man ju tycka :)

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
16.12.2016
Hej.
Jag tror att det är precis som du skriver, att det antagligen är håret som nöter på tyget, alternativt kan det också vara en söm på byxorna, t.ex. om du använder jeans. Det är nog inte så väldigt mycket man kan göra åt den saken, annat än att se till att man köper nya trosor med jämna mellanrum så att de gamla inte hinner bli alldeles trådslitna.
Beroende på vad det är som orsakar slitaget så kan man ju förstås försöka åtgärna det (t.ex. försöka frisera sitt underliv så att det inte alltid sliter trosorna på samma ställe) Men jag tror ändå att våra trosor finns till för att tjäna oss och inte tvärtom liksom. Man får nog acceptera att man inte skall gå igenom livet i samma trosor utan förnya sig lite ibland :)
Kram
Tessi